کشف 3600‌میلیارد ریال کلاهبرداری در تهران

چهار موسس شرکت وارداتی، 12‌میلیون یورو از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کردند

چهار موسس شرکت صوری از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. این درحالی است که  3هزارو600‌میلیارد ریال از متهمان کشف شده است. 

مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف چهار فقره تسهیلات بانکی شدند.

طی بررسی‌های اولیه مشخص شد، چهار موسس  شرکت وارداتی، با ثبت شرکت و ارایه اساسنامه شرکت به بانک‌ها با ادعای واردکردن کالاهای ضروری، 12‌میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده‌اند.

متهمان تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر واردکردن کالاهای مورد نظر ارایه نداده‌اند. طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیانگر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.

در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته‌اند. با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیات‌های مستقل و هماهنگ هر چهار متهم دستگیر شدند.

برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده‌اند، به نرخ روز 3هزارو600‌میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «متهمان  به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. پلیس با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی‌نظمی و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.