تیم ملی والیبال ایران روی دور باخت

شاگردان آلکنو سومین شکست متوالی خود را برابر تیم بدون برد استرالیا متحمل شدند

تیم ملی والیبال ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به مصاف تیم استرالیا رفت و مقابل این تیم شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 14 و30دقیقه امروز سه‌شنبه 25 خرداد به مصاف استرالیا رفت و در پایان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. دو تیم پیش از این 8بار در میادین بزرگ بین‌المللی با هم روبه‌رو شده بودند که ایران در 4 بازی برنده بوده است. ایران در لیگ ملت‌های 2018 و 2019 در 3 ست متوالی استرالیا را شکست داده و تنها باخت ایران در میادین جهانی، مربوط به جام جهانی 2015 است.

ایران در حالی استرالیا در در فینال مسابقات قهرمانی 2019 آسیا 3 بر صفر شکست داد که در مرحله گروهی به این تیم باخته بود. سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد و آرمان صالحی (لیبرو)، بازیکنان شروع‌کننده ایران در بازی مقابل دیگر حریف آسیایی بودند. تیم ملی استرالیا، تنها تیم بدون برد لیگ ملت‌ها بود که پس از 9 باخت متوالی و تنها 2 ست برده به مصاف ایران آمده بودند تا شاید از حریف آسیایی خود امتیاز بگیرند. تیم ایران، بازی را خوب شروع کرد ولی استرالیا با استفاده از اشتباهات شاگردان آلکنو، نتیجه را در پوئن 22 مساوی کرد. تیم ایران با حملات بهتر ولی اشتباهات بیشتر در ست نخست 25 بر 23 مغلوب شد.

به نظر می‌رسید بازیکنان ایران، حریف خود را دست‌کم گرفته و با ذهنیتی از پیش برنده وارد زمین شده‌ بودند. اشتباهات ایران در ست دوم نیز به حدی بود که پیروزی را با نتیجه 25 بر 22 به استرالیا تقدیم کرد. استرالیا تا اینجای بازی مقابل ایران به اندازه 9 بازی قبلی خود، ست گرفته است.

حملات موثر و امتیازات بازیکنان استرالیا، روحیه بازیکنان این تیم را افزایش داده بود و این تیم ایران بود که تلاش می‌کرد خود را به حریف برساند. حضور بردیا سعادت به جای صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور به جای آرمان صالحی، تغییر عمده آلکنو در ست سوم بود و توانست کفه قدرت حملات ایران را بیشتر کند. سرویس‌های میثم صالحی در حالی که ایران 22 بر 21 عقب بود، به کمک تیم آمد و نتیجه 24 بر 23 به سود ایران و در نهایت 25 بر 23 ایران رقم خورد.

تیم ایران، ست چهارم را امیدوارکننده و با برتری کامل شروع کرد. سرویس‌های بردیا سعادت و دفاع‌های محمد موسوی، عامل این برتری بود. فشار بازیکنان ایران بر تیم استرالیا، اشتباهات بازیکنان این تیم را به سرعت افزایش داد. ست چهارم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.

بازی در ست پنجم پایاپای آغاز شد. بازیکنان ایران در یک بازی سخت و نفسگیر، پس از 2 ست باخته، توانسته بودند کار را به ست پنجم بکشانند و نمی‌خواستند به این راحتی بازی را واگذار کنند. تقاضای ویدیوچکی که سرمربی استرالیا درخواست کرد،‌ جهت بازی را تغییر داد و روحیه بازیکنان ایران را از بین برد. ست پنجم با نتیجه 15 بر 12 به سود استرالیا تمام شد و این تیم 3 بر 2 برنده بازی شد. این نخستین پیروزی استرلیا در لیگ ملت‌های 2021 بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.