ایران یک – عراق صفر؛ یوز از قفس بیرون آمد

نه AFC، نه بحرین و نه عراق؛ هیچ چیز جلوی صعود تیم ملی را نگرفت

تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل عراق به برد رسید و جواز حضور در دور بعدی مقدماتی جام جهانی را کسب کرد.

شهروند آنلاین: آنچه می‌خواستیم، شد. آن چیزی که برایش ماه‌ها انتظار کشیدیم با همت شیربچه‌های فوتبال ایران به‌دست آمد و خیال همه فوتبالدوستان ایرانی راحت شد. حالا با آسودگی بیشتر به استقبال دور نهایی مقدماتی جام جهانی می‌رویم. البته که از اول مشخص بود جایگاه فوتبال ایران فراتر از حذف از گروهی که بهترین‌هایش بحرین و عراق هستند، است.

هرچقدر مارک ویلموتس با آن نتایج افتضاح و قرارداد ترکمانچایش حالمان را بد کرده بود، دراگان اسکوچیچ با تجربه کمتر و انگیزه و کار بیشتر بهترین کادو را به هواداران فوتبال در ایران داد. این مربی کروات از حدود 1.5 سال پیش که هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، اگرچه به‌خاطر شیوع کرونا نتوانست ملی‌پوشان را آنطور که دلش می‌خواهد در اختیار داشته باشد، اما از غیرممکن برای ما ممکن ساخت و فوتبال‌مان را به آنچه استحقاقش را دارد، برگرداند.

تیم ملی با هدایت اسکوچیچ و با داشتن ستاره‌هایی که یک نسل رویایی را برای فوتبال ایران ساخته‌اند، در دور برگشت کاری همچون کارستان انجام داد و با 4 برد متوالی صدرنشین گروه سوم دور مقدماتی جام جهانی قطر شد. در این مسیر یوزهای ایرانی ابتدا هنگ‌کنگ را 3 بر یک شکست دادند و سپس مقابل بحرین با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدند. کامبوج را با 10 گل در هم کوبیدیم و در حساس‌ترین مسابقه تیم ملی عراق را با همه ستاره‌هایش بعد از سال‌ها یک بر صفر شکست دادیم و راهی دور نهایی مقدماتی جام جهانی شدیم.

تیم ایران در شرایطی مقابل عراق قرار گرفت که بازی رفت را با نتیجه دو بر یک شکست داده بود و از آخرین پیروزی‌اش مقابل این کشور همسایه بیش از 10 سال می‌گذشت. همه اینها استرس و نگرانی را نزد فوتبالدوستان بالا برده بود. اسکوچیچ و ستاره‌هایش اما توانستند با ارایه یک فوتبال منطقی و با گلی که سردار آزمون در دقیقه 35 به ثمر رساند چهارمین برد متوالی را جشن بگیرند.

تیم ایران در خط دفاعی مقابل عراق عالی کار کرد و با تغییر تاکتیک‌های متوالی در جریان مسابقه موقعیت خاصی نیز به عراقی‌ها نداد. در عین‌حال علاوه بر اینکه به خوبی از سی‌وهفتمین گل ملی سردار آزمون محافظت کردند، با ارایه فوتبالی زیبا فرصت‌های بیشتری نیز برای گلزنی خلق کردند که البته با بی‌دقتی از دست رفت و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

هرچه بود، تمام شد و اعضای تیم ملی فوتبال ایران با نمایش‌هایی خاص و بی‌نظیر چهار برد متوالی را در بحرین کشور میزبان مسابقات دور برگشت به‌دست آوردند. فوتبالیست‌های ایرانی و اعضای کادرفنی در حالی صعود به دور دوم مقدماتی جام جهانی را جشن گرفتند که ناملایمتی‌های زیادی را در چند ماه اخیر تحمل کردند. از تصمیم ظالمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی مسابقات به بحرین گرفته تا همه زخم زبان‌ها و انتقادهای مطرح شده همه‌وهمه باعث نشد که ستاره‌های باغیرت ایرانی دست از تلاش بکشند و نتیجه این زحمات جز موفقیت تیم ملی نیست.

حالا تیم ایران برای صعود به جام جهانی قطر باید با بزرگان قاره آسیا رقابت کند و بدون تردید با توجه به شرایطی که تیم ملی دارد می‌توانیم از حالا برای رسیدن به این تورنمنت امیدوار باشیم.

گفتنی است؛ قرعه‌کشی رقابت‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی روز 4 تیرماه برگزار می‌شود و تیم ایران حریفان خود را خواهد شناخت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.