بسته حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تمدید شد + فهرست مشمولان

سال گذشته تنها ۷درصد مشمولان وام کرونا از آن استقبال کردند

بنا بر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، بسته حمایت از کسب‌وکارها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

شهروندآنلاین: به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنا بر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، بر اساس مصوبه شماره دو، هفتادویکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا «بسته حمایت از کسب‌وکارها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰» تمدید شد.

بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان و صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای مشمول می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: فهرست مشاغل و کسب‌وکارهایی که عناوین آنها متناسب با گروه‌های شغلی تعطیل یا محدود شده در طرح جامع محدودیت تردد و تجمع عمومی مصوب ستاد ملی کرونا تنظیم و در نشست‌های کارگروه یاد شده به تصویب رسیده است.

فهرست مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا عبارتند از:

۱. مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)

۲. مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیر دیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها

۳. مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها

۴. مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها

۵. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، میهمان‌پذیرها، میهمانس‌راها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی

۶. شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری

۷. مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا

۸. قنادی، شیرینی‌پزی، آبمیوه و بستنی‌فروشی

۹. آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

۱۰. مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزیینات داخلی، ساختمان، آتلیه و عکاسی

۱۱. مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

۱۲. نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین‌المللی

گفتنی است بر اساس جزئیات حمایت از مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا،  علاوه بر برخی تسهیلات در حوزه بانکی و تعویق مهلت چک‌ها، مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی نیز تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

البته بر اساس اعلام قبلی دبیر اتاق اصناف، سال گذشته تنها ۷درصد مشمولان وام کرونا از آن استقبال کردند که دلیل آن سخت دریافت کردن این وام‌ها از بانک، بروکراسی اداری و نبود تفاوت بین وام‌های عادی و وام کرونایی و مبلغ پایین وام بود که به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶میلیون تومان و تا سقف سه کارگر به واحد صنفی اختصاص پیدا می‌کرد و نرخ این وام ۱۲درصد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.