صندوق رأی مهم‌ترین ابزار دخیل‌شدن اراده مردم در فرایند حکمرانی است

واعظی: امیدواریم هفته‌های آینده خبرهای خوبی درباره مذاکرات وین داشته باشیم

 مسئول‌دفتر رئیس‌جمهوری درباره نزدیک‌بودن پایان توافق یک ماهه ایران و آژانس انرژی اتمی گفت: «اگر ما به خواسته‌هایمان نزدیک شویم می‌توانیم این همکاری را تمدید کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.»

شهروندآنلاین: رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه انتخابات نباید مزاحمتی برای مذاکرات وین ایجاد کند، گفت: «امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.»

 محمود واعظی در حاشیه جلسه  هیأت دولت با بیان اینکه سیاست خارجی در اکثر کشورها جدا از مسائل جناحی و داخلی است، اظهار کرد: «مذاکرات وین مهم است و اصولی که ما رعایت می‌کنیم، چارچوبی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند و ما در آن چارچوب حرکت می‌کنیم. آنچه که پیش می‌رود در واقع مورد تأیید نظام است. تیم مذاکره‌کننده در این مسیر اقدام می‌کند.»

او ادامه داد: «انتخابات ریاست‌جمهوری نباید مزاحمتی برای مذاکرات ایجاد کند. آنچه تا الان توافق شده است که کم نیست و درباره موضوعات مهم اقتصادی توافق شده است، به عنوان تفاهم می‌ماند، ولی باتوجه به اینکه این مذاکره‌کننده اعلام کرده است هر آنچه توافق کردیم موقعی نهایی می‌شود که ما به همه خواسته‌های خود برسیم به همین دلیل درباره سایر موارد هم مذاکره در حال انجام است و امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.»

واعظی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توانیم بین سیاست و اقتصاد خط‌کشی کنیم، تصریح کرد: «در موضوع اقتصاد باید فداکاری کند برای سیاست و  موضوعات دیگری هم هست که سیاست باید برای اقتصاد فداکاری کند. در سه سال گذشته در وزارت خارجه بستری فراهم کردند که تحریم را دور زده و نیازمندی‌های کشور را تهیه کنیم. آمریکا برنامه‌ریزی کرده بود که در سه ماه در ایران قحطی ایجاد کرده و مردم را در مقابل نظام قرار دهد. اینجا سیاست به کمک اقتصاد آمد تا نیازمندی‌های خود را تأمین کرده و صادرات خود را انجام دهیم. هر دولتی هم بیاید باید بر اساس منافع و امنیت ملی و مصالح کشور تصمیم بگیرد کجا سیاست در خدمت اقتصاد یا اقتصاد در خدمت سیاست باشد.»
مسئول دفتر رئیس‌جمهوری درباره نزدیک‌بودن پایان توافق یک ماهه ایران و آژانس انرژی اتمی گفت: «اگر ما به خواسته‌هایمان نزدیک شویم می‌توانیم این همکاری را تمدید کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.»

 

تلاش می‌کنند تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد و از استفاده از حق تعیین سرنوشت منصرف کنند

همچنین محمود واعظی  در اینستاگرام نوشت: «ملت شریف ایران این روزها در معرض یک انتخاب سرنوشت‌ساز دیگر است. در آستانه این رویداد مهم؛ تریبون‌هایی به‌ویژه در خارج از کشور، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، همه تلاش خود را کرده و می‌کنند تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد و از استفاده از حق تعیین سرنوشت منصرف کنند.»

رئیس‌دفتر رییس‌جمهوری افزود: «صندوق رأی مهم‌ترین ابزار دخیل‌شدن اراده مردم در فرایند حکمرانی است و مشارکت حداکثری موجب انسجام، وحدت ملی و اقتدار خارجی دولت‌ها می‌شود.»

واعظی تصریح کرد: «دولت در جنگ اقتصادی سه سال گذشته که با دشوارترین فشار تحریمی تاریخ معاصر مواجه بود، با همراهی و مقاومت مردم بود که توانست دشمن را به عقب‌نشینی وادار کند. مذاکرات وین هم که از موضع قدرت و عزت برای رفع تحریم‌ها در حال انجام است، حاصل همراهی مردم عزیزمان است.»

او ادامه داد: «در چنین شرایط خطیری، به عنوان خدمتگزاری کوچک از ملت بزرگ ایران درخواست می‌کنم که برای پیشرفت و توسعه کشور و رفاه مردم و تعاملات عزتمندانه منطقه‌ای و بین‌المللی، فرصت تعیین سرنوشت و مشارکت در انتخابات را از دست ندهند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.