زورگیران مسافران میدان آزادی دستگیر شدند

مجرمان برای انجام این سرقت‌های سریالی یک خودرو تیبا را دزدیدند

باند سارقان زورگیر جوان در پایتخت منهدم شد. این سارقان تحت عنوان مسافرکش از مسافران در محدوده غرب تهران با چاقو و ایجاد رعب و وحشت سرقت می‌کردند. آنها پس از دستگیری به بیش از 10 سرقت با همین شیوه اعتراف کردند.

ساعت 17 دوم آبان سال گذشته مرد جوانی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع سرقت زورگیری به وسیله سه نفر جوان با یک خودروی تیبا 2 در محدوده میدان آزادی اعلام شکایت کرد. بلافاصله پرونده با موضوع سرقت تشکیل شد. در ادامه با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: «به عنوان مسافر در میدان آزادی سوار یک خودروی تیبا شدم. این خودرو د 2 سرنشین و راننده داشت. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، پول نقد و کارت عابربانک من کرد. پس از حدود نیم‌ساعت در مکانی خلوت مرا از ماشین به بیرون پرتاب و از محل متواری شدند.»

کارآگاهان به دنبال اظهارات مالباخته راهی محل سرقت شدند. با انجام تحقیقات میدانی و بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته و پایش تصاویر آنها مشخص شد که پلاک خودروی تیبا سابقه سرقت دارد. در شاخه دیگر از تحقیقات کارآگاهان، پرونده‌های مشابه سرقت با همان خودروی تیبا نیز به پایگاه واصل شد. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سرقت به وسیله همان سارقان انجام می‌شود. بنابراین فرضیه سریالی‌بودن سرقت‌ها قوت گرفت.

در ادامه پرونده‌های مشابه که با همین شیوه و شگرد در محدوده غرب تهران به وقوع پیوسته بود، بررسی شد. بنابراین فرضیه اینکه سارقان در شهرستان‌های غربی استان تهران ساکن باشند، مطرح شد. با اطلاعات به دست آمده و جمع‌بندی سرنخ‌های موجود کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه پنجم پلیس آگاهی موفق شدند هویت یکی از سارقان به نام سروش را شناسایی کنند. او بیست‌وشش ساله دارای بیش از پنج سابقه کیفری بود.

تشکیل یک باند با بچه محل‌ها

با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری سروش و سایر همدستان او صادر شد. کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه سروش را در شهرستان اسلامشهر شناسایی کردند. آنها هفدهم خرداد طی چند ساعت عملیات هماهنگ و پلیسی سرکرده باند و سایر همدستانش به نام‌های ایرج سی‌وشش ساله و رسول بیست‌وپنج ساله را در محل دستگیر کردند.

در تحقیقات صورت‌گرفته متهمان ابتدا منکر هر گونه سرقتی بودند. درنهایت با توجه به مدارک به دست آمده و همچنین مواجهه حضوری با شکات لب به اعتراف گشودند. آنها ضمن اعتراف به 10 سرقت سروش را به عنوان سرکرده و تشکیل دهنده باند معرفی کردند.

سروش در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «حدود 8 ماه پیش با دیگر همدستانم که بچه یک محل هستیم برای امرار معاش و کسب درآمد اقدام به تشکیل باند سرقت کردیم. ما با سرقت یک تیبا در محدوده غرب تهران سرقت به شیوه زورگیری را انجام دادیم. اموال مسروقه را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می کردیم.»

در ادامه تحقیقات مشخص شد همه اعضای این باند سوابق کیفری در زمینه سرقت به عنف دارند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به انهدام باند سرقت زورگیری مشخص شد سارقان بیشترین سوژه‌ها را در مناطق مختلف غرب تهران به‌ویژه در محدوده میدان آزادی، جاده مخصوص و آزاد راه تهران – کرج  انتخاب می‌کنند. آنها اقدام به زورگیری می‌کردند. متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.