ضرر هنگفتی که رونالدو به «کوکاکولا» زد!

سهام این شرکت بعد از حرکت کریس 4 میلیون یورو ریزش داشت

کوکاکولا به‌عنوان اسپانسر رسمی مسابقات یورو از کریس رونالدو دلخور شده است؛ ستاره پرتغالی باعث شد سهام این شرکت ریزش شدیدی پیدا کند.

شهروندآنلاین: دوشنبه عصر و پیش از نخستین بازی تیم ملی پرتغال در مسابقات یورو 2020 برابر مجارستان، کریستیانو رونالدو، ستاره و کاپیتان پرتغال در یک کنفرانس خبری حاضر شد. در این نشست خبری یوفا روی میز و رو‌به‌روی رونالدو دو بطری نوشابه کوکاکولا قرار داده بود.

یک اقدام از سوی رونالدو اما باعث شد تا جنجال بزرگی به راه بیفتد. فوق ستاره 36 ساله پرتغالی که موفقیت خود را مدیون تلاش خستگی‌ناپذیر در زمین بازی و رعایت نظم و انضباطی آهنین و خدشه‌ناپذیر در بیرون زمین است، دو بطری کوکا را کنار زد و یک بطری آب جای آنها روی میز گذاشت و در حالی که شکلکی تمسخرآمیز به نشانه اکراه داشت، گفت: «کوکاکولا». او سپس در حالی که بطری آبش را رو به دوربین‌ها گرفته بود گفت: «آب بنوشید».

این اقدام رونالدو توسط تام بردی، ستاره کمپین مبارزه با ضد چاقی، مورد تأیید قرار گرفت و او تقبیح این «بازاریابی موذیانه» را توسط رونالدو تحسین کرد. تام بردی در حمایت از حرکت رونالدو نوشته بود: «تقریبا به نظر می‌رسد که کهنه‌کارها می‌دانند چه می‌کنند».

اما این مسأله روی بازار سهام دنیا تأثیرگذاری بسیار زیادی داشت. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد بازار سهام در ساعت 3 بعدازظهر در اروپا آغاز به کار کرد و در آن مقطع ارزش سهم کوکاکولا نزدیک به 56.10 دلار بود. 30 دقیقه بعد و هنگامی که کریستیانو رونالدو و فرناندو سانتوس وارد نشست خبری ورزشگاه پوشکاش بوداپست شده و ستاره پرتغالی آن جملات را به زبان آورد، سهام کوکاکولا به پایین‌ترین قیمت خود رسید و به رقم 55.22 دلار در هر سهم تنزل یافت.

ژست رونالدو و کنار گذاشتن بطری‌های نوشابه باعث افت شدید و 1.6 درصدی این شرکت در بازار بورس شد. بدین ترتیب از نظر اقتصادی، کوکاکولا از ارزش 242 میلیارد دلار به 238 میلیارد دلار رسید و خسارتی چهار میلیارد دلاری را متحمل شد. اتفاقی که در فضای مجازی بازتاب بسیار زیادی داشته است.

البته که غول‌هایی مانند کوکاکولا به چنین بحران‌های مقطعی عادت دارند و در نهایت و با گذر زمان، این حرکت رونالدو در شبکه‌های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن کوکاکولا خواهد شد و به نوعی تبلیغی هم برای این شرکت محسوب می‌شود، هر چند اگر برای رسیدن به سود ناشی از آن، ابتدا ضرر هنگفتی را تقبل کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.