کیوسک 16 ژوئن

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

واکسیناسیون اجباری کارکنان خانه‌های سالمندان در انگلیس، برداشتن محدودیت‌های کرونایی در نیویورک و کالیفرنیا، نشست مشترک رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده و تلفات کرونا در آمریکا که رقم 600 هزار را پشت سر می‌گذارد صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی را تسخیر کرده است.

گاردین

گاردین با تیتر «واکسیناسیون کووید برای کارکنان خانه‌های سالمندان اجباری می‌شود» گفته واکسیناسیون کووید برای کارکنان خانه سالمندان در انگلستان اجباری می‌شود و ممکن است به همه کارکنان NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) هم تعمیم یابد.

گاردین گفته در این طرح به کسانی که با سالمندان کار می‌کنند، 16 هفته فرصت واکسینه‌شدن داده می‌شود و در غیر این‌ صورت شغل خود را از دست می‌دهند! گاردین این اقدام را «بحث‌برانگیز» توصیف می‌کند که باعث آغاز کشمکش و نبرد با کارکنان هر دو سازمان می‌شود.

«دانیل مورگان» تصویر اصلی گاردین است با این عنوان: «فساد نهادی: تحقیق درباره دانیل مورگان پلیس متروپولیتن را محکوم می‌کند». یافته‌های هیأت مستقل تحقیق درباره قتل دانیل مورگان، کارآگاه پلیس انگلیسی، در سال 1987 پلیس متروپولیتن، بزرگ‌ترین نیروی پلیس بریتانیا، را به‌ دلیل پنهانکاری یا انکار شکست خود درباره قتل معماگونه دانیل مورگان به فساد سازمانی متهم می‌کند.

نیویورک‌تایمز

«بسیار مهم: گشایش در نیویورک و کالیفرنیا» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که از «برداشتن بیشترین محدودیت‌های کرونایی در مشاغل و رویدادهای اجتماعی» در نیویورک و کالیفرنیا حکایت دارد.

نیویورک‌تایمز گفته فرمانداران نیویورک و کالیفرنیا روز سه‌شنبه پیروزمندانه اعلام کردند تقریبا همه محدودیت‌های ویروس کرونا را در مشاغل و اجتماعات لغو کرده‌اند؛ زیرا هر دو ایالت در واکسیناسیون ساکنان خود پیشرفت خوبی داشته‌اند.

از سوی دیگر، تصویر اصلی این روزنامه به تلفات کووید-19 در آمریکا توجه کرده با ارایه نقشه‌ای از نقاط مختلف آمریکا و نشان‌دادن میزان تلفات در آن نقاط و این توضیح که بر اساس اطلاعات پایگاه داده نیویورک‌تایمز از تلفات کووید-19 این کشور در حال نزدیک‌شدن به تعداد 600 هزار جانباخته بر اثر کروناست.

واشینگتن‌پست

گزارش اصلی واشینگتن‌پست با تیتر «دوباره عضوی از باشگاه» می‌گوید جو بایدن به تقویت و  احیای روابطی که ترامپ از بین برد، رغبت دارد.

تصویر اصلی هم با این تیتر مرتبط است و نشست مشترک رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده را در روز سه‌شنبه، ۱۵ ژوئن، در بروکسل نشان می‌دهد. در تصویر شارل میشل و اورزولا فن در لاین به ترتیب رئیس شورا و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که نمایندگی این اتحادیه را بر عهده داشتند و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دیده می‌شوند. بایدن درصدد است اختلافات ایجادشده با اروپا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ را برطرف کند.

تیتری دیگر در صفحه نخست از فاش‌شدن ایمیل‌های جدیدی می‌گوید که به تفصیل تلاش‌های ترامپ را برای متقاعدکردن وزارت دادگستری با هدف پذیرفتن ادعاهای دروغین او درباره تقلب در انتخابات، شرح می‌دهد. ایمیل‌های ارسالی کارمندان ترامپ به وزارت دادگستری را روز سه‌شنبه کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان فاش کرد.

تیتر «سفارت عربستان به شهروندان کمک می‌کند تا از عدالت ایالات متحده بگریزند» توضیح داده سفارت عربستان سعودی به شهروندان خود که با اتهامات کیفری روبه‌رو هستند، کمک کرده است تا از ایالات متحده فرار کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.