امیدوارم مشارکت بالای مردم موجب یأس دشمنان شود

روحانی: یک رأی هم نباید جابه‌جا شود

رئیس‌جمهوری پس از انداختن رأی خود در صندوق در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران از مردم خواست که امروز پای صندوق رأی حاضر شوند و به فردی که مورد نظرشان است، رأی دهند.

شهروندآنلاین: رئیس‌جمهوری انتخابات ریاست جمهوری را از مهم‌ترین انتخابات کشور دانست و گفت: «این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و از مردم درخواست می‌کنم که به مشکلات و مسائلی که در مراحل قبل از ثبت‌نام نامزدها تاکنون وجود داشته، توجه نکرده و با حضور در پای صندوق‌های رأی به نامزد مورد نظر خود رأی دهند.»

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختن رأی خود در صندوق در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات گفت: «مراعات حفظ سلامت مردم و پروتکل‌های بهداشتی موضوعی است که در همه حوزه‌های انتخابیه رعایت می‌شود.»

نکات مهم سخنان او چنین است: 

در بحث الکترونیکی‌شدن انتخابات هر سال یک گام به پیش می‌گذاریم و مانیتورهایی که در ستاد انتخابات کشور وجود دارد، نشان می‌دهد که در سراسر کشور چه تعداد افراد در انتخابات حضور پیدا کردند و رأی دادند.

احراز هویت مسأله مهمی است که الان از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌شود و حتی اخذ و شمارش رأی هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها توسط ماشین و مکانیزه انجام می‌شود و امیدوارم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات، رأی و شمارش الکترونیکی شود که به شفافیت کمک خواهد کرد.

این انتخابات،‌ انتخابات مهمی است و علاوه بر اینکه انتخابات شورای شهر و روستاها و میان‌دوره‌ای برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان وجود دارد، انتخاباتی که در سراسر کشور مهم است، انتخابات ریاست جمهوری است.

انتخابات رئیس‌جمهوری هر چهار سال یک بار در کشور انجام می‌شود و با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون برای رئیس‌جمهوری مشخص شده، انتخاب مهمی است.

مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است و در مراحل قبلی انتخابات از زمان ثبت‌نام و امروز اگر مشکلی بوده نباید آن را مدنظر قرار دهیم. انتخابات مهم است و با وجود مشکلات باید پای صندوق انتخابات حاضر شویم و رأی دهیم.

کاش از روز ثبت‌نام در انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم، اما مردم می‌دانند این انتخابات برای کشور، سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی ایران چقدر اهمیت دارد.

من فکر می‌کنم در دنیا تنها چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه جهانیان است وگرنه اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند، عمدتا برای مردم خودشان اهمیت دارد.

اما چند کشور در دنیا هستند که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان است و می‌خواهند بفهمند حضور مردم و فردی که انتخاب می‌شود، کیست و چگونه خواهد بود؛ یکی از آن کشورهای مهم، جمهوری اسلامی ایران است و در طول مدت 42 سال همین‌طور بوده و امروز هم این‌طور است.

مردم باید توجه داشته باشند که همه جهانیان امروز به صندوق آرا و صف‌های مردم برای ریختن آرا توجه می‌کنند. ان‌شاءالله کاری کنیم که دوستان ما در سراسر جهان، همه ایرانی‌ها خوشحال و دشمنان مأیوس شوند.

دو توصیه به همه دست‌اندرکاران،‌ استانداران و بخشداران دارم، ابتدا حفظ سلامت مردم و همه دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید رعایت شود و دوم حفظ آرای مردم است و یک رأی جابه‌جا نشود، همان‌طور که در همه انتخابات این‌طور بوده است و حق‌الناس رعایت شود تا مردم نتیجه آرای خود را شاهد باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.