بیماران کرونایی می‌توانند رأی بدهند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت رعایت پروتکل‌ها در شعب اخذ رأی را بسیار خوب توصیف کرد

افرادی که بیمار مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان بستری هستند، هم می‌توانند در انتخابات شرکت‌کنند، به‌طوری که ‌وزارت کشور برایشان صندوق سیار می‌برد و در همانجا از آنها اخذ رأی می‌کند.

شهروندآنلاین- صندوق های رأی سیار جهت مشارکت و رأی‌دادن بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها برقرار است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، با اعلام این خبر گفت: «افرادی که بیمار مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان بستری هستند، هم می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها شرکت کنند، به‌طوری که ‌وزارت کشور برایشان صندوق سیار می‌برد و در همانجا از آنها اخذ رأی می‌کند.»

شعب مخصوص بیماران مبتلا به کرونا

به گفته رئیسی، یکسری شُعب هم با همکاری وزارت کشور انتخاب شده‌اند که لیست آن در اختیار وزارت کشور قرار دارد.

این شعب مخصوص بیماران مبتلا به کروناست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «این موضوع دو خاصیت دارد؛ اول اینکه بیماران مبتلا به کرونا که برای رأی‌دادن مراجعه می‌کنند،‌ با سایر افراد سالم در یکجا نخواهند بود. دوم اینکه امکان مشارکت و رأی‌دادن برای این افراد هم فراهم خواهد بود.»

او درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های انتخابیه، به مشارکت خوب مردم در انتخابات، اشاره کرد:‌ «درحال حاضر خوشبختانه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب است.»

به گفته رئیسی، به جز یکی دو تا از شهرها که به صورت موقت مقداری تجمع ایجاد شده بود، وضعیت خوب است.

رئیسی به ایسنا گفت: «تمام تمهیداتی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، اعم از حضور ناظر بهداشتی و… کاملا انجام شده است.»

اضافه‌شدن 10هزار شعبه اخذ رأی برای کاهش تراکم

در همین رابطه معاون کل وزارت بهداشت از اضافه‌شدن بیش از ۱۰هزار شعبه رأی‌گیری برای کاهش تراکم جمعیت خبر داده است. حریرچی عنوان کرده که نگرانی بابت انتقال کرونا نداریم.

گفتنی است تمهیدات بسیار مناسبی برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری اندیشیده شده و در شعب رأی‌گیری فاصله‌گذاری مناسبی هم پیش‌بینی شده است و همه شعب رأی‌گیری ناظر بهداشتی دارند.

استفاده از وسایلی مانند استامپ و… نیز از فرآیند انتخابات حذف شده است.

ایرج حریرچی گفت: «بیش از ۱۰هزار شعبه رأی‌گیری برای اینکه کاهش تراکم در شعب باشد، در سراسر کشور اضافه شده است.»

بنا بر اعلام کانال تلگرامی وبدا،‌ حریرچی از مردم دعوت کرده که با اطمینان خاطر برای رأی‌دهی مراجعه کنند: «ما ان‌شاءالله هیچ نگرانی درباره کرونا نخواهیم داشت. از مردم هم خواهش می‌کنیم که بهترین ناظر برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بهترین عامل برای رعایت دستورالعمل‌ها باشند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.