کلاهبرداری پسر موطلایی از زنان جوان

این مرد خود را ساکن آمریکا یا اروپا معرفی می‌کرد

موی طلایی و آشنایی او به زبان انگلیسی او را به هدفش نزدیک کرده بود. مرد جوانی که با معرفی خود به‌عنوان تبعه کشورهای اروپایی و آمریکا اقدام به کلاهبرداری از زنان و دختران جوان می‌کرد. پسر موطلایی با وعده ازدواج وارد خانه دختران دم‌بخت می‌شد و از آنجا سرقت می‌کرد.

از چند وقت پیش تعدادی پرونده با موضوع مشابه در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب تشکیل شد. در جریان این پرونده‌ها، شاکیان گفته بودند که از سوی مرد جوانی که خود را تبعه یکی از کشورهای اروپایی معرفی کرده بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

بر اساس جزئیات شکایت این زنان جوان، متهم به دلیل رنگ روشن و طلایی موهایش و نیز آشنایی به زبان انگلیسی، خودش را تبعه خارجی ساکن آمریکا یا دیگر کشورهای اروپایی معرفی می‌کرد. از طرف دیگر، به آنها می‌گفت که از نزدیکان افراد پرنفوذ سفارتخانه‌هاست. او با حضور در سمینارها و همایش‌ها با زنان طرح دوستی ریخته بود. در ادامه با دادن وعده ازدواج و اقامت در خارج از کشور اعتماد آنان را جلب می‌کرد. بعد از جلب اعتماد نیز به خانه این زنان رفت‌وآمد می‌کرد، اما پس از گذشت مدتی و اطلاع از محل قرارگرفتن اموال با ارزش، در فرصت مناسبی طلا، تلفن‌همراه و اقلام با ارزش مالباختگان را سرقت و متواری می‌شد.

اعتراف به جرم

با اعلام این شکایت‌ها، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت و تجسس‌ها در این رابطه آغاز شد. در ادامه بررسی‌ها، این فرد در جریان آخرین اقدام مجرمانه خود و درحالی‌ که اقدام به سرقت از داخل خودروی زنی جوان در شهرک غرب تهران کرده بود، دستگیر شد. مأموران با گشتزنی هدفمند و دقایقی پس از سرقت این فرد را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. او نیز پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس‌پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «این فرد پیشتر از سوی پلیس دستگیر شده بود، اما متأسفانه به دلیل نبود ادله کافی آزاد شده بود. با این حال این‌بار برای او پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.