اعتراف سارق منزل به سرقت 6 میلیاردی

اعضای این باند با تخریب توپی قفل در ضد سرقت، وارد خانه‌ها می‌شدند

یک سارق منزل که در 3 سرقت 6‌میلیارد ریال پول به جیب زده بود، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

آبان‌ماه ‌سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در كلانتري 136 فرجام تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران ارجاع شد.

همان ابتدا تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل مأمور کشف و پی‌جویی جرم شدند. از شاکی تحقیق و مشخص شد او ساعت 8 شب پنجم آبان‌ماه برای  صرف شام از منزل خارج شده است. ساعت 21 و30 دقیقه همان شب پس از بازگشت با تخريب توپي قفل درِ ضدسرقت واحد و به‌هم‌ريختگي اسباب و اثاثيه روبه‌رو شده است. درنهایت نیز متوجه سرقت از منزلشان شده بود. سارق يا سارقان اموالي از قبيل طلا و جواهرات به همراه فاکتورهاي خريد، دو دستگاه لپ‌تاپ، يک دستگاه تبلت به ارزش تقريبي 3‌میلیارد ریال را به سرقت برده بودند.

در ادامه کارآگاهان تيم مبارزه با سرقت منزل برای بازديد محل سرقت اعزام و موفق شدند ردپایی از سارقان را به دست آورند. بررسی و پایش محدوده جغرافیایی جرم سر نخ‌هایی را به دست کارآگاهان داد. آنها با جمع‌بندی ادله و سر نخ‌های به دست آمده توانستند هویت یکی از سارقان به اسم بيژن را به دست آورند. با بررسی سوابق کیفری او، مشخص شد دارای يک فقره سابقه كيفري نیز است.

بلافاصله پرونده به دادسرا ارسال و پس از اخذ مجوز قانوني، اقدامات گسترده‌ای به صورت جدی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. عليرغم جابه‌جايي‌هاي متعدد محل سکونت و مخفيگاه و حرفه‌اي عمل‌کردن بیژن و هوشياري بالاي او، نهايتا تحقيقات گسترده ميداني و پليسي مثمرثمر واقع شد. متهم در عملياتي غافلگيرانه بیستم اردیبهشت‌ماه دستگير و در تفتيش و بازرسي منزلش اموال مسروقه از قبيل: لپ‌تاپ، گوشي، مدارک هويتي و شناسايي و غیره کشف شد.

دستگیری عضو اصلی باند

در بررسي محتويات لپ‌تاپ کشف‌شده مشخص شد لپ‌تاپ از خانه‌ای در شهرستان ساري به سرقت رفته است. براساس فيلم و تصاوير دوربين‌هاي مداربسته ساختمان‌هاي مجاور، سارقان که 4نفر پسرجوان بودند، با يک خودروي پژو405 سفيدرنگ با پلاک سرقتي با شيوه و شگرد تخريب درِ ورودي و توپي زني وارد منازل مالباختگان شده و اقدام به سرقت از دو واحد در يک ساختمان کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه «مجید سعیدی» رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با دستگیری یکی از اعضای اصلی باند سرقت منزل و اعتراف به جرم خود طي هماهنگي صورت‌گرفته شاکیان به تهران دعوت شدند. اقدامات لازم انجام و پرونده تکميلا به دادسرا ارسال و با صدور قرار تأمين مناسب متهم و پرونده به مراجع قضائي تحويل داده شد. با توجه به شناسایی سایر همدستان بیژن، تلاش برای دستگیری این افراد همچنان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.