شکایت و شکایت‌کشی محمدرضا گلزار!

ادامه حواشی و جنجال‌های دستمزد آقای سوپراستار

گفته می‌شود محمدرضا گلزار خبرنگاری را که اولین‌بار خبر از دستمزد او در مسابقه «هفت خان» داده بود، به دادگاه کشانده است.

شهروند آنلاین: در شرایطی که در همه جای دنیا افشای دستمزدها و درآمدهای سلبریتی‌ها جای ثابت و مشخصی در رسانه‌های صنعت سرگرمی دارد، اینجا اما انگار از قواعد دیگری تبعیت می‌شود و بنای کار بر پنهان‌کاری و سپس ایجاد رانت‌های مختلف است. برای همین هم هست که گفته می‌شود محمدرضا گلزار خبرنگاری را که اولین‌بار خبر از دستمزد ۱۸میلیارد تومانی او در مسابقه «هفت خان» داده بود، به دادگاه کشانده است. این در حالی است که اگر بنای کار بر شفافیت بودجه آثاری هنری و دستمزدها و درآمدهای چهره‌های شناخته‌شده سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بود، اتفاقی مانند افشای دستمزد یک سلبریتی نمی‌توانست تبعاتی در حد شکایت و شکایل‌کشی را به دنبال داشته باشد. مثل تمام دنیا- که رسانه‌هایش جای مشخص و ثابتی به دستمزد و درآمد ستارگان و حتی گمانه‌زنی این دستمزدها و درآمدها اختصاص می‌دهند و در این میان نه‌تنها آب از آب تکان نمی‌خورد، که حتی این اطلاعات برای دریافت مالیات‌های مناسب و منصفانه از سلبریتی‌ها نیز به کار گرفته شده و مورد استناد قرار می‌گیرند.

حواشی میلیاردی

در حالی که دوماه از ادعای دستمزد ۱۸میلیارد تومانی محمدرضا گلزار در مسابقه «هفت‌خان» می‌گذرد، حواشی و جنجال‌های این اتفاق نه‌تنها به پایان نرسیده‌اند، که حتی خبر از یک‌سری اخبار و شایعات و اتفاقات جدیدی نیز هست- و مثلا گفته می‌شود خبرنگاری که این خبر را افشا کرده، مورد شکایت محمدرضا گلزار قرار گرفته است. منبع انتشار این خبر نیز همان خبرنگاری است که برای اولین‌بار دستمزد نجومی گلزار را افشا کرده بود.

داستان شکایت

پوریا ذوالفقاری، خبرنگار و منتقد سینما که حدود دوماه پیش با انتشار خبر دستمزد ۱۸میلیارد تومانی محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه «هفت‌خان» در یکی از پلتفرم‌های اینترنتی، بمب قدرتمندی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منفجر کرده بود؛ در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از شکایت گلزار خبر داد. این در حالی است که در مدت دوماهی که از افشای این خبر می‌گذرد، نه پلتفرم عرضه‌کننده «هفت‌خان»، نه عوامل مسابقه و نه حتی گلزار، هیچ‌یک، در تأیید یا تکذیب این خبر قدمی برنداشته و توضیحی در تأیید یا تکذیب آن نداده‌اند.

اخیرا اما پوریا ذوالفقاری با اشاره به گذشت دوماه از انتشار این خبر در پیج شخصی‌اش نوشته: «دوماه گذشت، گلزار شکایت کرد و امروز تازه نماوا بیانیه داده و گفته ما پول را به تهیه‌کننده داده بودیم. نفس پاسخگویی ستودنی است ولی خب چرا الان؟ و در اصل پرسش تغییری ایجاد نمی‌شود. گلزار برای «هفت‌خان» چه مبلغی دستمزد گرفته که دوماه است زبانتان به تکذیب رقم اعلام شده نمی‌چرخد»؟

همان در، همان پاشنه!

با اینکه پوریا ذوالفقاری به گزارش خبرگزاری مهر «جزئیات بیشتری از شکایت گلزار منتشر نکرده»؛ اما همچنان روی مواضع خود نسبت به عدم شفافیت دستمزدهای ستاره‌ها در فیلم و سریال‌ها و تاک‌شوها ایستاده و می‌گوید که «در هیچ کجای جهان، قراردادها با هنرمندان این‌چنین بی‌قاعده و با ابهام جلو نمی‌رود». موضوعی که تاکنون بارها و بارها باعث ایجاد مشکلاتی برای رسانه‌هایی که اخباری در مورد دستمزدهای ستارگان منتشر کرده‌اند، شده است. از جمله همین شهروندآنلاین خودمان- که سال گذشته بعد از انتشار خبر دستمزد چند میلیارد تومانی نوید محمدزاده در سریال «قورباغه» مورد شکایت قرار گرفت.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.