تراژدی مرگ حنانه، هانیه و زهرا با قرص برنج

سه دختربچه گیلانی به جای قرص جوشان گویا به دلیل شباهت، قرص برنج خوردند و جان دادند!

سیما فراهانی| سه دختر بچه کوچک، پس از خوردن قرص برنج راهی بیمارستان شده و به طرز هولناکی جان خود را از دست دادند. این سه دختربچه گیلانی، با هم همسایه بودند و هنگام بازی به دلایل نامعلومی قرص برنج خوردند. در حال حاضر بازپرس ویژه قتل تحقیقات خود را بر روی این پرونده مرموز و تلخ آغاز کرده است.

در حال شیطنت و بازی بودند. ناگهان درد زیاد در ناحیه شکم مانع ادامه بازی‌هایشان شد. دردی که تحملش برای آن سه دختربچه طاقت‌فرسا بود.

حنانه و هانیه و زهرا هر سه باهم حالشان بد شد. آنقدر بد که حتی توان راه رفتن و حرف زدن هم نداشتند.

همگی در خانه حنانه 7 ساله بودند که این ماجرای عجیب و تلخ برایشان رخ داد.

بلافاصله خانواده ها در جریان قرار گرفتند. موضوع به اورژانس اطلاع داده شد و دختربچه‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

در راه حقیقتی وحشتناک فاش شد. دختربچه‌ها به سختی حرف می‌زدند، خبر از خوردن قرص برنج دادند.

این تنها صحبتی بود که دختربچه‌ها با خانواده‌هایشان داشتند. دیگر نفسی برایشان نماند و در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

این ماجرای تلخ بعد از ظهر روز شنبه رخ داد. حنانه اسماعیل پور، هانیه پیران و زهرا رستم سه دختر بچه 7، 9 و 12 ساله، در روستای داخل پایین از توابع بخش مرکزی آستانه اشرفیه در حال بازی بودند.

همگی در خانه حنانه جمع شده بودند. اما ناگهان حالشان بد شد و راهی بیمارستان شدند.

یکی از آشنایان این سه خانواده در گفتگو با خبرنگار “شهروند” جزئیات ماجرا را روایت کرد: «حنانه و زهرا تک فرزند بودند. هنوز هم هیچ کس باورش نمی شود که چنین اتفاقی افتاده باشد. آنها آن روز در خانه حنانه سرگرم بازی بودند. هر روز در خانه یکی جمع می‌شدند و بازی می‌کردند. سال‌هاست که با هم همسایه هستند. اما نمی‌دانیم چرا آن روز هر سه نفرشان قرص برنج را پیدا کرده و خورده بودند.

ما خودمان احتمال می‌دهیم که چون قرص برنج درشت است و کمی به قرص جوشان شباهت دارد، آنها هم این قرص را با قرص جوشان اشتباه گرفته و خورده‌اند. چون قبلا چند باری قرص جوشان خورده بودند. ما اینجا برای برنج‌هایمان معمولا از قرص برنج استفاده می‌کنیم. برای همین داشتن قرص برنج در هر خانه‌ای کاملا طبیعی است. اینکه قطعا آنها قرص برنج خورده باشند را هم از زبان خودشان شنیده‌ایم. پیش از مرگ گفتند که از برنج قرص پیدا کرده و خورده‌اند. البته اجساد آنها کالبد شکافی شده و منتظر نتیجه هستیم. ظهر روز دوشنبه نیز اجساد این سه نفر دفن شد.

خانواده‌های آنها هنوز هم در شوک هستند و این موضوع را باور ندارند. حتی توان صحبت کردن هم ندارند. آنها سه خانواده ساده روستایی بودند که با کشاورزی هزینه های زندگیشان را تامین می کردند.»

آنها آن روز در خانه حنانه سرگرم بازی بودند. نمی‌دانیم چرا آن روز هر سه نفرشان قرص برنج را پیدا کرده و خورده بودند. ما خودمان احتمال می‌دهیم که چون قرص برنج درشت است و کمی به قرص جوشان شباهت دارد، آنها هم این قرص را با قرص جوشان اشتباه گرفته و خورده‌اند. چون قبلا چند باری قرص جوشان خورده بودند.

همچنین سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با اشاره به مرگ این سه کودک گیلانی بر اثر مسمومیت گفت: «علت قطعی مسمومیت این کودکان باید به شکل دقیق بررسی شود. به همین دلیل بازپرس ویژه قتل برای روشن‌شدن موضوع در حال بررسی و انجام تحقیقات لازم به صورت ویژه است. بر اساس سخنان خانواده‌های این سه کودک متوفی احتمال مرگ کودکان بر اثر مصرف قرص برنج پیش‌بینی می‌شود اما نظر نهایی تا پایان تحقیقات پرونده اعلام می‌شود. دختربچه هشت ساله پیش از انتقال به بیمارستان حالش بد شده بود و طبق سخنان خانواده متوفی این کودک موضوع خوردن قرص را به خانواده‌‌اش گفته بود و با اعلام دو کودک دیگر به مصرف قرص هر سه به بیمارستان 17 شهریور رشت منتقل شدند.»

فلاح میری با بیان اینکه هر سه کودک جان خود را در بیمارستان 17 شهریور رشت از دست دادند و بلافاصله آن بازپرس ویژه قتل هم انجام تحقیقات لازم را آغاز کرد گفت: «در تحقیقات اولیه از برخی اعضای خانواده کودکان و مطلعان نوع قرص‌های مصرفی کودکان که باعث مسمومیت آنان شده قرص برنج اعلام شده که این موضوع باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.