پرستار سارق، با اسلحه دستگیر شد

این مرد از خانه سالمندان دزدی می‌کرد

باز هم پرستار خانگی دست به سرقت‌های سریالی زد. مرد جوان به بهانه نگهداری از سالمندان به خانه آنان می‌رفت و دست به دزدی می‌زد. متهم پنج‌سال پیش نیز با استفاده از قرص خواب‌آور اقدام به بيهوش‌كردن یک راننده تاكسي و سپس خودرو و مقداري پول نقد از او سرقت کرده بود.

چندی پیش فردي با مراجعه به پلیس اعلام کرد که چهارم خردادماه مقداري طلا و پول نقد به ارزش ريالي حدود 8ميليارد ريال از خانه پدر سالمندش سرقت شده است. بلافاصله مراتب در دستور كار کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي قرار گرفت.

کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پس از بازديد محل سرقت، با توجه به اينكه هيچ‌گونه آثار تخريبي در محل مشاهده نشده بود، احتمال اينكه سرقت داخلي بوده و سارق يا سارقان كليد در اختيار و قبلا هم به محل تردد داشته‌اند، محتمل بود.

در راستاي اثبات اين فرضيه، تحقيقات از مظنونان و افرادي كه به هر نحوي به محل تردد داشتند، در دستور كار قرار گرفت. نهايتا با توجه به اينكه پدر شاكي فردي سالمند و ناتوان بود، برای پرستاري از او فردی به اسم نادر با معرفي از طرف شركت خدماتي به عنوان پرستار استخدام شده بود. او مرتب در طول شبانه‌روز به محل تردد داشت. بنابراین نادر به عنوان مظنون رديف اول شناسايي شد. او ششم خردادماه با تلاش کارآگاهان دستگير شد. در حين دستگيري يك قبضه اسلحه كلت كمري 9 ميلي‌متري به همراه دو تيغه خشاب و 24 تير فشنگ جنگي و يك قوطي افشانه اشك‌آور از او كشف شد.

انکار در بازجویی

نادر در تحقيقات اوليه به شدت منكر سرقت از خانه شاكي بود. او مدعی شد که اسلحه را از صيادي در شهرستان بهشهر به مبلغ 10ميليون تومان و صرفا جهت دفاع از خود خريداري كرده است. با توجه به اظهارات متناقض متهم درخصوص حمل سلاح گرم و افشانه، تحقيقات با حساسيت بيشتري انجام شد. با استعلام سوابق كيفري متهم مشخص شد او داراي چهار سابقه كيفري در شهرستان مشهد بوده است. او درحال حاضر نيز تحت تعقيب پايگا‌ه‌هاي شمال و غرب پليس آگاهي مشهد و يك سابقه دستگيري در كلانتري 140 باغ فيض تهران است.

با توجه به مستندات موجود، متهم ناچارا لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه شاكي اعتراف کرد. همچنين متهم افزود که در‌ سال 1395 با استفاده از قرص خواب‌آور اقدام به بيهوش‌كردن یک راننده تاكسي و سپس خودرو و مقداري وجه نقد از او سرقت کرده است.

اعتراف به سرقت مشابه

نادر درخصوص دستگيري خود توسط عوامل كلانتري باغ فيض هم گفت:   «فروردين امسال به عنوان پرستار فرد سالمندي مشغول به کار بودم. پس از مدتي فعاليت و بررسي وضعيت ساكنان ساختمان تصميم گرفتم از واحد روبه‌رويي سرقت انجام دهم، ولي هنگام شروع به سرقت یکی از ساكنان ساختمان به حضور من در آن ساعت شب مظنون شد. او با پليس 110 تماس گرفت و توسط پليس دستگير شدم.»

با توجه به مستندات موجود و دلايل به دست آمده و انجام تحقيقات تكميلي مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار است. او با ترفند پوششي تحت عنوان پرستار افراد سالمند ابتدا به عنوان پرستار شروع به فعاليت و پس از مدتي فعاليت پرستاري و شناسايي دقيق محل و اموال با ارزش در فرصتي مناسب اقدام به سرقت از خانه‌ها مي‌کرد. از آنجا که احتمال انجام وقوعات مشابه ديگري توسط متهم متصور بود، اقدامات و تحقيقات درخصوص شناسايي ساير محل‌هاي سرقت و بررسي پيرامون اماكني كه متهم قبلا مشغول به فعاليت پرستاري بوده و همچنين شناسايي و دستگيري مالخران درحال انجام است.

توصیه پلیسی

سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر و با توجه به پرونده مطروحه به شهروندان توصیه کرد: «از شرکت‌های خدماتی خواستاریم که قبل از به‌کارگیری و استخدام نیروهای خود ابتدا از مراجع ذی‌صلاح سوابق متقاضی استخدام را استعلام کنند، سپس در صورت تأیید با دریافت مدارک شناسایی معتبر شخص متقاضی را به‌کارگیری کنند. همچنین شهروندان نیز برای استفاده از نیرو‌های پرستار و خدماتی از شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده اقدام کنند تا با جرایمی اینچنینی مواجه نباشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.