دوگانه کی‌روش- اسکوچیچ برای هدایت تیم‌ملی فوتبال

دعوای جدید در فضای مجازی؛ دراگان برود، کارلوس برگردد

زمزمه‌های برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم‌ملی طرفداران کارلوس کی‌روش را دوباره در فضای مجازی پای کار کشانده است.

شهروند آنلاین: همزمان با بالاگرفتن بحث قطع همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی ایران، بحث انتخاب جانشین او هم در رسانه‌ها و فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته است. اسکوچیچ در چهار بازی برگشت تیم‌ملی در مرحله دوم انتخابی جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست ۱۲ امتیاز کامل را برابر هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق بگیرد تا تیم‌ملی به عنوان صدرنشین گروه سوم صعود کند.

منتها مسأله اصلی ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچی است که از ابتدای حضورش در رأس کادر فنی تیم‌ملی با حملات گوناگونی از سوی منتقدان مواجه شده و حالا نیز بحث برکناری‌اش جدی به نظر می‌رسد.

مسأله‌ای که به موضوع جدایی اسکوچیچ از تیم‌ملی دامن زد،‌ صحبت‌های شهاب عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، در بازگشت تیم‌ملی فوتبال از بحرین بود. عزیزی خادم اعلام کرد که قرارداد اسکوچیچ با تیم‌ملی تمام شده است و هیأت‌رئیسه درباره ماندن یا جدایی او تصمیم می‌گیرد. این اظهار نظر مبهم و دوپهلو باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها به سمت قطع همکاری با اسکوچیچ با وجود موفقیتش در تیم‌ملی برود.

نام کارلوس کی‌روش در شرایطی مطرح شده است که فدراسیون فوتبال در مقطع کنونی امکان همکاری با این مربی نامدار پرتغالی را ندارد

از این رو خیلی سریع موضوع به فضای مجازی و صفحات اجتماعی کشیده شد و دوباره شاهد یک جدال عجیب بودیم. موافقان دراگان اسکوچیچ با احساسی‌کردن فضا سعی کردند که به حمایت از این مربی کروات بپردازند. اسکوچیچ که در 7 بازی هدایت تیم‌ملی را برعهده داشته، 7 برد کسب کرده و از نظر آمار و ارقام او یک مربی کاملا موفق است. از این رو حامیان این مربی کروات معتقدند که او باید در رأس کادر فنی تیم‌ملی باقی بماند و کارش را جلو ببرد.

در کنار این موضوع اما گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزین‌های احتمالی اسکوچیچ هم مطرح شده است. درست از همان زمان اسامی مربیان دیگر برای حضور در تیم‌ملی ایران مطرح شد؛ از مربیانی چون آندره استراماچونی گرفته تا گابریل کالدرون و کارلوس کی‌روش. نام کی‌روش به واسطه هشت سال حضورش در تیم‌ملی و دو صعود متوالی به جام‌های جهانی برزیل و روسیه بیش از سایر گزینه‌ها مطرح شده است.

با عنوان‌شدن نام کارلوس کی‌روش طبیعی بود که حامیان پرتعداد او در ایران و موفقیت هایش در تیم‌ملی در فضای مجازی به موضوع برکناری اسکوچیچ دامن بزنند و طی دو، سه روز گذشته کار تا جایی پیش رفته که یک جدال مجازی عجیب میان طرفداران اسکوچیچ و کی‌روش شکل گرفته است.

نام کارلوس کی‌روش اما در شرایطی مطرح شده است که فدراسیون فوتبال در مقطع کنونی امکان همکاری با این مربی نامدار پرتغالی را ندارد. کی‌روش که همزمان نامش برای هدایت تیم‌ملی عراق هم مطرح شده، بی‌تمایل به ادامه کار مجدد در تیم‌ملی ایران و یک صعود دیگر به جام جهانی نیست؛ بخصوص اینکه تیم‌ملی تا کنون نیمی از راه صعود را طی کرده است و فقط مرحله سوم انتخابی را در پیش رو دارد اما گفته می‌شود رئیس فدراسیون ایران در صورت تصمیم نهایی برای قطع همکاری با اسکوچیچ سراغ گزینه‌های دیگری به جز کی‌روش خواهد رفت.

به هر ترتیب یک دوگانه عجیب در فضای مجازی میان کی‌روش و اسکوچیچ برای سرمربیگری تیم‌ملی شکل گرفته است.

این در شرایطی است که تیم‌ملی حدود دو ماه دیگر باید دور نهایی مقدماتی جام جهانی را استارت بزند و فدراسیون فوتبال زمان زیادی برای انتخاب سرمربی جدید ندارد.

باید منتظر ماند و دید تصمیم هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و در رأس آن عزیزی خادم به عنوان رئیس برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی فوتبال چیست. آیا او با اسکوچیچ ادامه می‌دهد یا اینکه تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.