کیوسک 19 ژوئن

دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اختصاص داشت. رقابت‌های یورو 2020 صفحه نخست دیلی‌تلگراف را تسخیر کرد.

دیلی‌تلگراف

گزارش اصلی دیلی‌تلگراف با تیتر «وزرا به نخست‌وزیر درباره بازیابی ارزش‌های توری هشدار دادند» درباره پیروزی غافلگیرکننده حزب لیبرال دموکرات برابر «توری»ها (حزب حاکم محافظه‌کار) در انتخابات ویژه شهرهای  Chesham و Amersham  است.

تصویر صفحه نخست این روزنامه هواداران ناامید انگلیس را در حال تماشای بازی در رستورانی نشان می‌دهد با عنوان «اسکاتلند دلیر، انگلیسِ بی‌اشتیاق و بی‌انرژی». انگلیس در دومین دیدارش در رقابت‌های یورو 2020 مقابل اسکاتلند به تساوی 0-0 رضایت داد.

نیویورک‌تایمز

«انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران» عنوان تصویر نخست نیویورک‌تایمز است که رأی‌گیری روز جمعه در ایران را نشان می‌دهد. «تردید در رأی دادن» واژه‌ای است که روزنامه‌ آمریکایی برای نشان دادن موضعش نسبت به انتخابات در ایران به کار برده است!

«اُسقف‌ها در مسیر منع بایدن از شرکت در مراسم عشای ربانی» تیتری است که توضیح داده رأی اسقف‌های کاتولیک آمریکا که موضوع آن تدوین سندی خطاب به سیاستمداران حامی حق سقط جنین در آمریکاست، ممکن است به جنجال سیاسی بزرگی در این کشور منجر شود و جو بایدن را از شرکت در مراسم عشای ربانی منع کند.

موضوع جنجالی حق شرکت سیاستمداران حامی سقط جنین در مراسم عشای ربانی بعد از ریاست‌جمهوری جو بایدن، که کاتولیکی حامی سقط جنین است، پررنگ‌تر شده است. عشای ربانی مهم‌ترین مراسم مذهبی در آیین کاتولیک‌های مسیحی است و جو بایدن اغلب در آن شرکت می‌کند.

«سلام اروپا به گردشگران ایالات متحده» تیتری است با این توضیح: انتظار می‌رود به‌ زودی درِ بیشتر کشورها برای سفرهای اوقات فراغت باز شود.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست در صفحه نخست بر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران تمرکز کرده با تصویری از رأی‌دهندگان در تهران. این روزنامه آمریکایی هم مواضعش را این‌گونه بیان می‌کند: «ایرانیان برای رئیس‌جمهوری رأی می‌دهند، با تردیدی اندک در نتیجه».

تیتر یک واشینگتن‌پست به جنگ اُسقف‌ها با جو بایدن توجه کرده است: «اُسقف‌های کاتولیک محدودیت مراسم عشای ربانی را پیش می‌برند». این روزنامه گفته اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده روز جمعه به تصویب اقدامی رأی دادند که احتمالا گامی اولیه برای محدودیت شرکت در عشای ربانی برای بایدن و سایر سیاستمداران کاتولیکی است که از حق سقط جنین حمایت می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.