«کوه عضله»؛ عاجز از راه‌رفتن، مشغول تجارت!

رونی کلمن اسطوره بدنسازی و پرورش اندام جهان همچنان مشغول مبارزه با بیماری است

رونی کلمن را یادتان هست؟ الگوی بسیاری از جوانان پرورش اندام در سراسر جهان که خیلی ها حسرت عضله‌های ورزیده و خشک او را داشتند و دارند. او حالا مدتی است اسیر بیماری‌های عجیبی شده که حتی قدرت راه رفتن عادی را نیز از او گرفته، چه کسی فکرش را می‌کرد؟ اینکه «کوه عضله» در 56 سالگی به حالت جسمانی به این عجیبی گرفتار شود؟

چند هفته قبل  بود که مصاحبه‌ای عجیب از رونی کلمن منتشر شد و او در آن به ماجرای بیماری‌اش اشاره کرده بود. در این مصاحبه مرد افسانه‌ای پرورش اندام جهان گفته بود عمل های جراحی که روی پا و لگن او انجام شده به خوبی پیش نرفته و شرایط جسمانی‌اش طوری وخیم شده که حتی روی پاهایش هم نمی‌تواند بایستد. او گفته بود که حدود دو میلیون دلار برای 3 عمل جراحی هزینه کرده و هنوز سلامتی‌اش را به دست نیاورده است.

رونی کلمن حدود 5 سال قبل برای برپایی یک کلاس آموزشی پرورش اندام چند روزه به ایران سفر کرد که حضور او با استقبال پرتعداد اساتید بدنسازی همراه شد اما در نهایت مجوز برگزاری چنین کلاسی به کلمن داده نشد تا او بعد از چند بازدید ساده با ناراحتی تهران را ترک کند.

این صحبت‌های عجیب باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران او در سراسر جهان شد و وقتی او از هوادارانش خواست برای سلامتی اش دعا کنند، اشک خیلی از هواخواهان او هم درآمد. حالا اما با گذشت چند روز از بیماری وضعیت آقای عضله چطور است؟ او گفته بود دست از مبارزه برنمی‌دارد و طبیعی است که بخواهد همچنان با ورزش کردن به جنگ با بیماری برود.

قهرمان 8 دوره از مسترالمپیای دنیادر روزهایی که پاهایش قدرت راه رفتن عادی را نیز ندارد اما دست از ورزش کردن نداشته است.  ممکن است رونی کلمن دیگر آن هیولای قبل نباشد که در زمان اوج دوران ورزشی‌اش ۸ بار به عنوان قهرمان مسترالمپیا مطرح شد، اما به نظر نمی‌رسد او اشتیاق به وزنه زدن را از دست داده باشد.

کلمن علیرغم جراحی‌های متعدد و ترس‌ها و توصیه‌های پزشکی پس از بازنشستگی، هم‌چنان کلیپ‌هایی از جلسات آموزشی مداوم خود را به اشتراک می‌گذارد. «کوه عضله» علاوه بر جلسات اندک بدنسازی، هم‌چنان مشغول کارهای تجاری‌اش است. کلمن با وجود اینکه به صورت مداوم درد می‌کشد اما اعلام کرد به خاطر چیزهایی که دوست دارد وضعیت موجود را تحمل می‌کند.

مرحله بعدی درمانی این اسطوره استفاده از سلول‌های بنیادی است تا شاید بتواند مشکل راه رفتنش را بهبود ببخشد.

گفتنی است؛ رونی کلمن حدود 5 سال قبل برای برپایی یک کلاس آموزشی پرورش اندام چند روزه به ایران سفر کرد که حضور او با استقبال پرتعداد اساتید بدنسازی همراه شد اما در نهایت مجوز برگزاری چنین کلاسی به کلمن داده نشد تا او بعد از چند بازدید ساده با ناراحتی تهران را ترک کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.