دعوای خانوادگی استقلالی‌ها در زمین بی‌طرف

مدیرعامل استقلال پاسخ تندی به فرهاد مجیدی و سایر مخالفانش داد

مشکلات مالی استقلال تقریبا همه اعضای باشگاه را متحد کرده تا علیه احمد مددی مدیرعامل موضع‌گیری‌های تندی داشته باشند.

شهروند آنلاین: استقلال روزهای عجیب و غریبی را سپری می‌کند؛ مشکلات مالی و سخت‌افزاری این باشگاه هر روز وارد فاز تازه‌ای شده و بر تعداد ناراضیان از شرایط مدیریتی باشگاه افزوده می‌شود. بدهی به بازیکنان و کادرفنی از یک طرف امان مدیران را بریده و از طرف دیگر باشگاه از نظر امکانات روزمره نیز دچار مشکل است.

در عین حال تصمیماتی که احمد مددی مدیرعامل استقلال در هفته‌های گذشته اتخاذ کرده، حسابی صدای هواداران و هیأت‌مدیره را درآورده و حالا کار به جایی رسیده که فرهاد مجیدی و بازیکنان نیز نسبت به این موضوعات شاکی هستند.

تیرخلاص؛ حمله مجیدی به مدیرعامل

بالاگرفتن مشکلات در باشگاه استقلال سبب شد تا روز گذشته فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها در کانال شخصی‌اش در فضای مجازی بار دیگر به مدیریت باشگاه حمله کند. تقریبا دو هفته از آخرین اظهارات مجیدی در خصوص مسائل مدیریتی باشگاه استقلال گذشته و حالا سرمربی آبی‌پوشان پایتخت پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر باز هم از دست مدیران استقلال شاکی شد و انتقادات تندی به زبان آورد. او در خصوص مشکلات تیمی و همچنان درباره مشکلات قرارداد گابریل پین دستیار ایتالیایی‌اش صحبت کرد اما شاید این جمله‌ سرمربی آبی‌پوشان خلاصه تمام صحبت‌هایش باشد: «سر تا پای این باشگاه را نابلدی و ناتوانی فرا گرفته اما هیچ مسئولی به فکر نیست. خجالت هم نمی‌کشند».

با این حال مجیدی از نقشه مدیران مسئول صحبت کرد و معتقد است با این روال قرار نیست تیم استقلال نتیجه بگیرد. او اظهار کرد: «نقشه آقایان این است که آنقدر معطل ‌کنند تا بازی‌ها شروع شود و نتیجه این شرایط اسفناک در نتایج بازی‌ها مشخص شود و آن موقع با کمک باندهای مخرب می‌خواهند آدرس انحرافی بدهند و من و شاگردانم را قربانی این‌همه بی‌کفایتی بکنند.»

واژه‌های عجیب مددی برای مجیدی

این اتفاق در ادامه باعث واکنش احمد مددی شد و او با واژه‌هایی عجیب از رفتار فرهاد مجیدی و صحبت‌های او گله‌مند است. او اظهار کرد: «هیچ‌کس حق ندارد دیگری را ناعادلانه قضاوت کند. رفتارهای آقای مجیدی ناپایدار و بی‌ثبات است و باید این رویه اصلاح شود. مجیدی همه را مورد عتاب و توهین قرار می‌دهد، در حالی که ایشان در جایگاهی که قرار دارد، باید مراقب رفتارهایش باشد. آقای مجیدی توهم توطئه را کنار بگذارد و فکر تیم باشد. با توهین و سفسطه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند و ایشان برای توجیه نتایج تیم راه دیگری غیر از توهین و تهمت را برگزیند».

باید منتظر ماند و دید در نهایت این ماجرا منجر به قربانی‌شدن چه کسی در باشگاه آبی‌پوش پایتخت خواهد شد.

این موضوع سابقه دارد

فرهاد مجیدی در حالی انتقادات خود را علیه مدیریت به زبان آورده که سال گذشته نیز به خاطر نقشه مدیران استقلال برای «مذاکره با با استراماچونی» از سمت خود استعفا کرد. صحبت‌های حاشیه‌ساز مجیدی در سال گذشته هم در ادامه باعث واکنش‌های احمد سعادتمند شد و اختلافات این دونفر و افشاگری‌هایشان در نهایت موجب شد استقلال وارد مسائلی شود که در نهایت به ضرر این تیم تمام شود.

در طی دو هفته اخیر، مجیدی در دو مقطع زمانی مختلف به مدیریت باشگاه استقلال حمله کرده است و  این روند، ذهن را به سال گذشته می‌برد؛ زمانی که استقلال در آستانه قهرمانی جام حذفی بود اما به خاطر حواشی مدیریتی و اختلافات فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند، دست استقلال از جام کوتاه ماند و بعد از برکناری مجیدی، آبی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم ناکام ماندند. البته این‌بار خبری از استعفای مجیدی نیست.

فرهاد این‌بار تنها نیست

این‌بار مجیدی تنها هم نیست. بازیکنان استقلال تقریبا همه پشت سرمربی هستند و البته هواداران نیز خواهان برکناری احمد مددی‌اند. این جملات فرشید اسماعیلی هافبک ناراضی استقلال درباره مددی را بخوانید: «ما در مورد شرایط باشگاه استقلال حرف می‌زنیم و از این شرایط ناراضی هستیم. باشگاه متعهد به پرداخت ٥٠درصد به همه بازیکنان تا نیم‌فصل بوده  ولی انجام نشد. وقتی مدیرعامل به تعهداتش عمل نمی‌کند، چطور می‌خواهید یک‌ماه به انتهای فصل بازیکن‌ها برای مدیرعامل کف بزنند؟»

او دربخش دیگری از حرف‌هایش تأکید کرده است: «این رفتار مددی و عواملش واقعا حیرت‌انگیز است، وقتی چنین رفتارهایی را می‌بینیم مسلما هیچ بازیکنی در استقلال حرف‌های او را باور نمی‌کند. این‌بار سکوت نمی‌کنم و حق خودم می‌دانم که در مورد بی‌تعهدی شما از خودم و حقوقم دفاع کنم و جلوی توهین و فرافکنی شما را بگیرم تا عمدا مرا جلوی طرفداران قرار ندهید.»

آینده استقلال چه می‌شود؟

آنچه از شرایط کنونی باشگاه استقلال برمی‌آید این است که رابطه مجیدی و مددی با هم حسابی شکراب شده است، حتی دیگر بازیکنان هم مدیرعامل خود را قبول ندارند و این مسأله قطعا به سود باشگاه نیست. از طرف دیگر، هواداران استقلال هم نسبت به عملکرد مددی گلایه دارند. هواداران با وجود اینکه تمرینات پشت درهای بسته است، چند روزی است به مجموعه ورزشی انقلاب می‌روند و علیه مدیرعامل شعار می‌دهند. حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و در نهایت این ماجرا منجر به قربانی‌شدن چه کسی در باشگاه آبی‌پوش پایتخت خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.