زورگیری از مردم با لیفان دزدی

زن چاقوکشی یکی از سارقان این پرونده بود

سارقان خودروی لیفان از شهروندان زورگیری می‌کردند. آنها با خودروی دزدی و با چاقو دست به سرقت از مردم و مغازه‌ها می‌زدند.

14 خردادماه بود که نخستین شکایت در پلیس آگاهی تهران مطرح شد. این شکایت درخصوص سرقت يک خودروی ليفان توسط یک مرد و زن بود. بلافاصله این خبر از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پليس آگاهي تهران بزرگ و دایره مبارزه با سرقت وسایط نقليه پايگاه هفتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گشت پلیس آگاهی مخابره شد.

بررسی‌ها حاکی از آن بود سارقان پس از سرقت این خودرو، دست به زورگيري از مردم و مغازه‌ها می‌زدند. آنها همچنین سلاح سرد نیز به همراه داشته و بیشتر در محدوده شرق تهران زورگیری می‌کردند. با توجه به حساسيت موضوع گشتزنی هدفمند برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار واحدهای گشتی پلیس آگاهی قرار گرفت.

تا اینکه ساعت 4 بعدازظهر بیست‌ودوم خردادماه، کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی هنگام گشتزني در محدوده خيابان پيروزي به خودروي لیفان مظنون شدند. این خودرو دارای راننده و سرنشین بود که رفتارهای مشکوکی داشتند. با استعلام از مرکز پيام مشخص شد داراي سابقه سرقت از حوزه کلانتري 109 بهارستان است.

راننده با مشاهده واحد گشت متواری شد. افسر اکيپ نیز برای جلوگيري از خسارت‌هاي احتمالي، با رعايت قانون بکارگيري سلاح تيرهوايي شلیک کرد. درنهایت نیز با هوشياري اعضاي اکيپ با غافلگيري و ايجاد ترافيک مصنوعي خودروی مسروقه متوقف شد.

بازداشت فرامرز و سهیلا

کارآگاهان بلافاصله متهم به اسم «فرامرز» و سرنشين آن به اسم «سهیلا» را دستگير کردند. بررسی‌های بعدی نشان داد که متهم رديف اول داراي سوابق متعدد سرقت خودرو و داخل خودرو از محدوده پايگاه ششم است. همچنین متهم رديف دوم نیز سابقه متعدد سرقت داخل خودرو، سرقت منزل و چاقوکشي در سطح شهر از محدوده پايگاه ششم را دارد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «کارآگاهان در بازرسي از داخل خودرو نيز دو قبضه سلاح شمشير و يک ديلم و از داخل کيف سرنشين يک قبضه چاقو کشف کردند. موضوع بلافاصله به مرکز پيام اطلاع داده شد. نهايتا گزارشي در اين خصوص تنظيم و خودرو به پارکينگ هدايت شد. متهمان نیز برای سير مراحل قانوني و بررسي بيشتر تحويل اداره دوم پليس آگاهي شدند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.