100‌میلیون کلاهبرداری با ادعای نفوذ در دستگاه قضائی

مرد تبهکار مدعی بود که می‌تواند با نفوذ در مراجع قضائی دستور تخریب یک خانه ویلایی را متوقف کند

مرد تبهکار با معرفی خود به‌عنوان فردی با نفوذ در مراجع قضائی توانست 100‌میلیون تومان پول به جیب بزند. شاکی صاحب ویلایی بود که دستور تخریب آن از سوی مقام قضائی صادر شده بود. مجرم نیز از این فرصت استفاده کرد و با ادعای ارتباط قوی با دستگاه قضائی پول میلیونی از شاکی گرفت.

اردیبهشت‌ سال‌جاری پرونده‌ای از کلانتري 136 فرجام به پايگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. در این پرونده فردی دست به کلاهبرداری زده بود.

شاکی فردي بازنشسته به نام «محمود» بود. او از فردی کلاهبردار به نام فرهاد که خود را شخصی بانفوذ در مراجع قضائی معرفی کرده بود، شکایت کرد. این کلاهبردار از محمود بیش از 100‌میلیون تومان پول بابت تسهیل در امور اداری و جلوگیری از دستورات قضائی کلاهبرداری کرده بود.

شاکی در تحقیقات تکمیلی درباره جزئیات این ماجرا گفت: «من در لواسان قطعه زميني را چندين‌سال قبل خريداري کردم. در آن يک باب خانه ييلاقي ساختم. پس از تکميل ويلا مدت 10سالي به صورت مقطعي از آنجا استفاده و ساکن مي‌شديم، تا اينکه از سوي مقام قضائي اخطار تخريب آن ملک صادر شد. براي عقب انداختن زمان تخريب با چند نفر از دوستان صحبت کردم. آنها مردی به اسم فرهاد را به من معرفي کردند. من نیز چند جلسه با او قرار ملاقات گذاشتم. او خود را فردي بانفوذ و مرتبط با دستگاه قضائي معرفي می‌کرد. وانمود می‌کرد می‌تواند دستور توقف اجراي تخريب را گرفته و پرونده را به نفع من مختومه کند.»

فرهاد کلاهبردار بود

شاکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «من هم برای انجام اين امور در چند نوبت مبلغ 100‌میلیون تومان را به او پرداخت کردم، تا اینکه بعد از مدتي مأموران اجرا با لودر به محل ويلا آمده و تمام ساختمان و ديوار‌ها را خراب کردند. آنها با تنظيم صورتجلسه محل را ترک کردند. در اين بين هر چقدر با اين فرد تماس گرفتم، تلفنش خاموش بود. از او بي‌خبر شدم و درنهایت به دادسرا مراجعه کردم. به من اعلام شد فرهاد کار چاق‌کن و کلاهبردار است و هيچ سمت يا ارتباطي با دادسرا و مراجع قضائي ندارد.»

کارآگاهان در بدو تحقیقات ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند هويت اصلي کلاهبردار که نام اصلی‌اش رضا بود را به دست آورند. در ادامه پی‌جویی آدرس محل‌هاي سکونت او کشف شد.

نهايتا اکيپي از کارآگاهان پايگاه چهارم به آخرين آدرس او در کاشانک اعزام شدند. با مراقبت چندساعته از محل توانستند او را شناسايي و دستگير کنند.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «رضا ابتدا جرم خود را انکار می‌کرد و مدعی بود که شاکی را نمی‌شناسد، اما بعد از اينکه دلايل و مدارک را عليه خود ديد، لب به اعتراف گشود. او گفت که حاضر است همه پول و خسارت شاکي را پرداخت کند. نهايتا نسبت به پرداخت کامل پول شاکي اقدام و با صدور قرار تأمين روانه زندان شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.