روحانی: تحریم‌ها به زودی برداشته می‌شود

مردم روز جمعه کار بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی خود را انجام دادند

روحانی با اشاره به افتتاح‌های امروز اظهار کرد: «از آغاز سال ۹۹ افتتاح پنجشنبه‌ها را آغاز کرده‌ایم و امروز هفتادوچهارمین افتتاح است. این علامت بسیار خوبی برای جهانیان است. نخستین علامت این است ایران مرکز سرمایه‌گذاری و تولید است و مردم ایران علاقه‌مند به آبادانی کشور خود هستند.»

شهروندآنلاین: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تحریم‌ها به زودی برداشته خواهد شد با تبریک شب ولادت امام‌رضا(ع) گفت: «مردم روز جمعه کار بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی خود را انجام دادند و رئیس‌جمهوری را برای دوره سیزدهم انتخاب کردند. البته انتخابات شوراها هم بود و در برخی مناطق هم میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان را داشتیم.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

اگر مردم به آینده کشور و سود سرمایه‌گذاری خود امید نداشته باشند، ۲۴۸ هزار میلیارد تومان فقط در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و روزانه در مناطق زیادی در سراسر کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

حرفی که مسئولان وزارت دارایی آمریکا سه روز پیش اعلام کردند که ما از فردا آماده‌ایم تا تحریم را از روی واکسن کرونا برداریم؛ یعنی این تروریست‌ها کاملا اعتراف می‌کنند همه چیز را بر روی این مردم بستند. تمام فعالیت‌های بانکی را قفل کردند و حالا بعد از ماه‌ها دولت جدید معتقد است که باید تحریم را کنار بگذارد و بارها هم گفته که طرح تحریم غلط بوده است.

 زمانی که فهمیدند صادر کننده واکسن و ماسک شدیم، گفتند تحریم را برمی‌دارند

تازه بعد از چند ماه که بر سر کار آمدند، گفتند که مسائل بانکی اگر برای ماسک و واکسن کرونا باشد، اشکال ندارد. آن هم بعد از زمانی که می‌دانستند ما صادرکننده ماسک شدیم و  فهمیدند در واکسن هم تولید کننده شدیم. زمانی که تولید کردیم و به بازار آمد و واکسیناسیون شروع شد، گفتند تحریم برای واکسن آزاد است.

چند روز پیش آمریکا صریحا اعلام کرد و گفت تازه اجازه خواهیم داد فقط برای واکسن و ماسک فعالیت بانکی آغاز شود. این نشان می‌دهد که مردم با چه سختی زندگی کردند اما در عین حال صورت سیاه دشمن را به خاک مالیدند. صورت ترامپ و همه جلادان کاخ سفید را به خاک مالیدند و سروقامت و با عظمت ایستادگی کرده و در این شرایط تحریم سرمایه‌گذاری و تولید کردند.

مردم به آینده کشور امیدوار هستند

روحانی همچنین در جریان بهره‌برداری از پروژه‌ها و پس از ارایه گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: «فعال‌شدن بورس بین‌الملل و همچنین بانک اختصاصی و آفشور می‌تواند سه طرح مهم برای تحول در مناطق آزاد باشد و دولت هم برای به ثمر نشستن زودتر این طرح‌ها کمک خواهد کرد.»

رئیس‌جمهوری با اشاره به طرح‌های افتتاح‌شده منطقه ارس گفت: «سال ۹۸، یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۶ هزار میلیارد تومان برای منطقه ارس سرمایه‌گذاری شده است و این نمونه بارز شکست آمریکا در جنگ اقتصادی است. هر کجا سر بزنیم، می‌بینیم سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به‌ رغم کرونا و جنگ اقتصادی بیشتر شده است.»

روحانی با بیان اینکه مردم به آینده اقتصاد، کشور، تولید و صادرات صددرصد امیدوار هستند، گفت: «این بخش خصوصی است که برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. شاید بگویند دولت اراده کرده و تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری کند اما وقتی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند به معنای این است که جامعه و ملت ما به آینده کشورشان امیدوار هستند.»

 تحریم‌ها به زودی برداشته خواهد شد

مطمئن هستم بعد از برداشتن تحریم که به زودی انجام خواهد شد، روابط ما با آذربایجان گسترده می‌شود. تصمیمات مهمی با رئیس‌جمهوری آذربایجان اتخاذ کرده‌ایم و همه این تصمیمات به دلیل تحریم کمی با کندی مواجه شده بود که همه اینها اجرایی و عملیاتی می‌شود و مردم شاهد تحول بسیار مثبتی در مناطق مرزی شمال غرب کشور خواهند بود.

مطمئنم دولت سیزدهم همانند دولت یازدهم و دوازدهم به مناطق آزاد برای توسعه ایران عزیز کمک خواهد کرد. در سفر اسفند ۹۷ به عتبات عالیات و بغداد، یکی از توافقات مهم با نخست‌وزیر وقت عادل عبدالمهدی مسأله لایروبی اروندرود بود که در بیانیه مشترک تصریح شد و هر دو رئیس‌جمهورب ایران و نخست‌وزیر عراق در مصاحبه رسمی این را مطرح کردیم که از جهات مختلف و همچنین برای آبادانی منطقه حائز اهمیت است.

همچنین طرح راه‌آهن بصره به شلمچه که ایران را به عراق و درنهایت به دریای مدیترانه متصل می‌کند، بسیار مهم است و این هم جزو مصوبات ما با نخست‌وزیر وقت عراق بود. چند بار درباره این مصوبه با آقای الکاظمی صحبت کردیم که موانع برطرف و فعالیت آغاز شد و امیدواریم راه‌آهن هر چه زودتر به نتیجه برسد و سال‌های آینده که شرایط کرونا هم نخواهد بود، این مسیر بسیار خوبی برای زیارت اربعین خواهد بود تا زوار راحت بتوانند با ریل به کربلا برسند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.