پایان اخاذی‌های خواستگار تلگرامی

تهدیدات خواستگار تلگرامی با ورود پلیس فتا پایان یافت. مرد جوان با وعده ازدواج دختر دم‌بختی را فریب داده بود و با بهانه انتشار تصاویرش در فضای مجازی دست به اخاذی می‌زد.

اخاذی‌های سریالی در فضای مجازی

چندی پیش پلیس فتا در جریان اخاذی‌های مرد جوانی قرار گرفت که در فضای مجازی طعمه‌های خود را به بهانه ازدواج انتخاب می‌کرد. رسیدگی به این پرونده با شکایت زن جوانی کلید خورد. شاکی ادعا داشت که  در شبکه اجتماعی تلگرام با یکی از آرایشگران معروف تهران آشنا شده است.

این زن به مأموران گفت: «این آشنایی در تلگرام آغاز یک ارتباط دوستی شد. ارتباطی که هر روز بیشتر می‌شد. تا جایی که به یکدیگر علاقه‌مند شدیم. پیشنهاد ازدواج داد. من هم تصور می‌کردم این ارتباط به ازدواج ختم می‌شود. به بهانه‌های مختلف از من عکس می‌‌گرفت. مدتی گذشت اما خبری از وعده ازدواجش نبود. تا اینکه درخواست‌های غیراخلاقی مطرح کرد. قبول نکردم اما تهدیدم می‌کرد. پول می‌خواست و اگر پول درخواستی‌اش را واریز نمی‌کردم با انتشار تصاویرم قصد داشت آبروی من را ببرد.»

ورود پلیس فتا و دستگیری متهم

با ادعای این شاکی که مورد اخاذی قرار گرفته بود کارشناسان متخصص پلیس فتای پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند. همه جوانب پرونده مورد بررسی قرار گرفت. تیم پلیسی با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری توانستند این متهم را در فضای مجازی شناسایی کنند.
کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به‌دست آوردند. مجرم پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر  و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل شد.

پشیمانم

متهم پس از حضور در پلیس فتای تهران بزرگ  خود را بی‌گناه می‌دانست و هرگونه جرمی را رد می‌کرد، اما وقتی با  شاکی رو‌به‌رو شد اخاذی در فضای مجازی را پذیرفت و در بازجویی‌ها گفت: «درآمدی نداشتم نیاز مبرم به پول داشتم به همین خاطر این نقشه به ذهنم خطور کرد، اما حالا پشیمانم و اشتباه کردم.»

توصیه‌های پلیس فتا

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر  به شهروندان توصیه کرد: «با توجه به اینکه هویت‌ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط‌گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت. حتی‌المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کنید. هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است. همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.