سرقت منزل با همدستی مادر

این دزد حرفه‌ای با کمک مادرش از درخت بالا می‌رفت و از خانه‌ها سرقت می‌کرد

پلیس پایتخت سارقی را که با همدستی مادرش از درخت بالا رفت و دست به سرقت میلیونی از یک خانه زد، دستگیر کرد.

بیست‌وچهارم اسفند پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری 159 بی‌سیم تشکیل شد. این پرونده برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی در شکایت خود گفت: «برای مسافرت خانه خود را در محدوده خیابان هفده شهریور ترک کردم. چند روز بعد پس از مراجعه متوجه شدم که پنجره رو به کوچه باز است. پس از حضور در خانه با به هم ریختگی اسباب و اثاثیه منزل و سرقت اموال خود شامل 150 گرم طلا، پول نقد، لپ‌تاپ و دو دستگاه گوشی همراه به ارزش تقریبی یکصد میلیون تومان مواجه شدم.»

به دنبال اظهارات شاکی، اکیپی از کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل برای بررسی موضوع به محل وقوع جرم اعزام شدند. با تحقیقات میدانی مشخص شد که محل سرقت و خیابان‌های منتهی به آن فاقد دوربین مداربسته است. این امر فرصت مناسبی را برای سارق یا سارقان فراهم کرده بود. آنها از طریق بالارفتن از درخت روبه‌روی منزل شاکی اقدام به بازکردن پنجره اتاق پذیرایی کرده و سپس با ورود به اتاق خواب از داخل کمد دیواری اموال او را به سرقت برده بودند. بنابراین کارآگاهان دریافتند با توجه به ظواهر موجود فرد یا افرادی که وارد خانه شاکی شدند، آنها  قطع به یقین جوان و دارای آمادگی مناسب بدنی بوده‌اند که توانسته‌اند با استفاده از درخت به محل سرقت وارد شوند.

اعتراف به سرقت با همدستی مادر

یافته‌های کارآگاهان از صحنه جرم و همچنین بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق را برملا کرد. مشخص شد اسم سارق «فریبرز» است. او سوابق متعدد کیفری ازجمله سرقت از منزل دارد. پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ او را به اتهام سرقت منزل به شیوه پنجره‌روی دستگیر کرده بود.

با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که فریبرز بعد از سرقت در شرق کشور سکونت دارد. پس از هماهنگی قضائی و با تلاش کارآگاهان، متهم طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

در ادامه از متهم تحقیقات جامع صورت گرفت که ابتدا منکر جرم صورت‌گرفته بود؛ اما با توجه به شواهد و قرائن به‌ناچار لب به اعتراف گشود. او به مأموران پلیس گفت: «سرقت را با همدستی مادرم به اسم فاطمه انجام دادم. مادرم برایم قلاب گرفت و از درخت بالا رفتم. پس از سرقت از هم جدا شدیم. اکنون اطلاعی از او ندارم.»

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «در ادامه مشخص شد که فاطمه نیز به اتهام سرقت منزل تحت تعقیب است. با دستگیری نفر اصلی، پرونده سرقت پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد وتلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری دیگر متهم پرونده همچنان ادامه دارد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.