مأموریت پنج‌روزه سرخ‌پوشان برای پیداکردن کوهنورد گمشده

این کوهنورد در حالی که بی‌حال بود، در ارتفاعات دارآباد پیدا شد

کوهنورد چهل‌وسه ساله گمشده در ارتفاعات دارآباد پس از پنج روز تلاش بی‌وقفه و جست‌وجو، پیدا و مصدوم به وسیله بالگرد منتقل شد.

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، درباره جزئیات این ماجرا گفت: «شامگاه پنجشنبه، بیست‌وهفتم خرداد  سال ۱۴۰۰ گزارشی مبنی بر مفقودشدن یک کوهنورد چهل‌وسه ساله که برای کوهنوردی در منطقه دارآباد حضور پیدا کرده بود، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال ‌احمر استان تهران اعلام شد. بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند در محل حاضر شدند، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند و تا بعد از ظهر جمعه عملیات ادامه داشت.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: «بلافاصله در بعدازظهر جمعه مجددا دو تیم از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند و پایگاه امدادونجات قوچک و یک تیم پشتیبانی از جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. کوهنورد گمشده اما در آن روز پیدا نشد. تا صبح روز دوشنبه، عملیات جست‌وجو برای نجات کوهنورد به وسیله عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات ادامه داشت. از صبح دوشنبه دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و دو تیم از واکنش سریع هلال احمر استان تهران برای ادامه عملیات به منطقه دارآباد اعزام شدند.»

نجات کوهنورد

او افزود: «روز دوشنبه، سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۰ و پس از ساعت‌ها تلاش و جست‌وجوی بی‌وقفه به وسیله ۱۲ تیم از هلال احمر استان تهران و یک تیم از هیأت کوهنوردی استان تهران، ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه عوامل اعزامی موفق شدند کوهنورد را زنده ولی با ضعف و بی‌حالی در ارتفاعات دارآباد پیدا کنند. با توجه به شرایط خاص جسمانی کوهنورد مذکور، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای انتقال او با همکاری تیم امداد هوایی سازمان امدادونجات انجام و مصدوم به وسیله بالگرد به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.»

فتحی ضمن تقدیر از همه نجاتگران کادر و داوطلب هلال احمر استان تهران و هیأت کوهنوردی که پس از پنج روز جست‌وجوی شبانه‌روزی موفق شدند این کوهنورد را زنده پیدا کنند، گفت: «همیشه از کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای درخواست داشته‌ایم به صورت انفرادی به ارتفاعات سفر نکنند و قبل از عزیمت نیز ضمن همراه‌داشتن تجهیزات لازم و استاندارد، مسیر و محدوده تردد خود را به خانواده خود اطلاع دهند تا شاهد چنین عملیات‌هایی نباشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.