پرچم المپیکی ایران چگونه به کاپیتان صمد رسید؟

کاپیتانی، ‌تجربه بالا و حضور زودهنگام در توکیو از دلایل انتخاب پرچمدار ایران در المپیک توکیو بود

صمد نیکخواه بهرامی که قبلا سابقه پرچمداری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو را داشته، حالا باید در توکیو هم پرچم ایران را در دست بگیرد.

افتتاحیه المپیک توکیو که با یک سال تأخیر قرار است 3 مردادماه سال 1400 برگزار شود، قطعا مثل دوره‌های قبلی نخواهد بود. محدودیت در حضور تماشاگران و ورزشکاران در این مراسم افتتاحیه متفاوتی را رقم می‌زند، اما به هر حال بحث انتخاب پرچمدار همواره برای جامعه ورزش ایران مهم بوده است.

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و مطرح شدن گزینه‌های مختلف برای پرچمداری کاروان ایران در المپیک توکیو بالاخره ستاد عالی بازی‌های المپیک، تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کرد که بر اساس آن صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو انتخاب شد.

بازیکن باتجربه تیم ملی بسکتبال که شاید یکی از مسن‌ترین بازیکنان حاضر در کاروان المپیکی ایران هم باشد، پیش از این حضور در المپیک ٢٠٠٨ پکن را هم تجربه کرده است. جالب اینکه صمد نیکخواه پیش از این در بازی‌های آسیایی ٢٠١٠ نیز پرچمدار کاروان ایران بوده؛ فاکتوری که در انتخاب او قطعا تأثیرگذار بوده است.

معاون وزیر ورزش از پرافتخار بودن و باتجربه بودن صمد نیکخواه به عنوان فاکتور اصلی نام برده، اما نباید فراموش کرد که یک موضوع شاید خیلی از رقبای کاپیتان تیم ملی بسکتبال در راه پرچمداری را از مسیر خارج کرده و آن هم زمان حضور ورزشکاران در توکیو است. با توجه به اینکه مسابقات رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری در روزهای آخر برگزار می‌شود، قطعا گزینه‌ای مثل حسن یزدانی نمی‌توانست نامش برای پرچمداری در افتتاحیه مطرح شود چون او به همراه تیم ملی کشتی چند روز بعد از افتتاحیه وارد توکیو خواهد شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.