دایی و رونالدو دل دادند و قلوه گرفتند!

شکسته شدن رکورد، آغازی برای دوستی اسطوره‌های پرتغال و ایران شد

کریس رونالدو بالاخره رکورد علی دایی را در تعداد گل‌های ملی شکست؛ تبریک دایی به او، واکنش کریس را به همراه داشت.

شهروند آنلاین: در مهم‌ترین مسابقه پنجشنبه شب رقابت‌های یورو دو تیم پرتغال و فرانسه به مصاف یکدیگر رفته‌اند. بازی کاملا متعادل آغاز شد اما در دقیقه 27 اتفاق مهمی رقم خورد؛ جایی که داور اسپانیایی مسابقه یعنی متئو لاهوز یک پنالتی را به سود تیم ملی پرتغال اعلام کرد. ارسال بازیکنان تیم ملی پرتغال به روی دروازه به یک درگیری درون محوطه جریمه فرانسه منجر شد. در حالی که دنیلو پریرا قصد داشت با سر به توپ ضربه بزند، مشت هوگو لوریس به صورت این هافبک تیم ملی پرتغال برخورد کرد. این صحنه از چشمان متئو لاهوز دور نماند و او بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. کریستیانو رونالدو پشت توپ ایستاد و بر خلاف جهت هوگو لوریس موفق به گلزنی شد تا پرتغال با یک گل پیش بیفتد.

اما در نیمه دوم نیز ضربه خود رونالدو به دست ژوئل کنده، مدافع فرانسه برخورد کرد و این تیم صاحب یک ضربه پنالتی دیگر هم شد. این بار رونالدو هم بر خلاف جهت هوگو لوریس دروازه را باز کرد و بالاخره در همین رقابت‌های یورو 2020 به رکورد تاریخی 109 گل علی دایی رسید.

واکنش دایی به گل 109 کریستیانو رونالدو

اگرچه تمام هواداران فوتبال در ایران دوست نداشتند رکورد علی دایی شکسته شود، اما این اتفاقی بود که بالاخره رخ می‌داد و باید پذیرفت که رکوردها آفریده می‌شوند تا وضعیت موجود را بهبود ببخشند و در مورد تعداد گل‌های ملی علی دایی نیز ماجرا غیر از این نیست و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنانِ تاریخ فوتبال موفق به بهبود رکورد مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران شد؛ این همان موضوعی است که علی دایی نیز در پست اینستاگرامی که برای تبریک به رونالدو منتشر کرده، به آن اشاره داشته است.

رونالدو برای اسطوره فوتبال ایران نوشت: «قهرمانان واقعی برای همیشه در این جایگاه باقی می‌مانند. من عمیقا از خواندن جملات محبت‌آمیزی که از طرف الگوی بزرگی مثل شما مطرح شده به خودم افتخار می‌کنم. متشکرم، علی دایی».

علی دایی در پیامی که برای تبریک به رونالدو منتشر کرده، اینطور نوشته است: «تبریک به کریستیانو رونالدو که حالا یک گل با شکستن رکورد بهترین گلزن فوتبال ملی جهان فاصله دارد. این باعث افتخار من است که این موفقیت قابل توجه به رونالدو اختصاص دارد – قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان‌دوست دغدغه‌مند که الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی‌شان تأثیر گذاشته است.»

رونالدو خطاب به دایی: قهرمان واقعی شما هستید

پیام دایی برای رونالدو البته بدون پاسخ نماند. بعد از متنی که دایی در صفحه‌اش برای رونالدو منتشر کرد، این ستاره پرتغالی نیز پست دایی را در اینستاگرام خود منتشر کرد و او را قهرمان واقعی خواند. رونالدو برای اسطوره فوتبال ایران نوشت: «قهرمانان واقعی برای همیشه در این جایگاه باقی می‌مانند. من عمیقا از خواندن جملات محبت‌آمیزی که از طرف الگوی بزرگی مثل شما مطرح شده به خودم افتخار می‌کنم. متشکرم، علی دایی».

او همچنین این جملات را برای دایی کامنت کرد و این کامنت بیش از 10 هزار لایک گرفته و هواداران ایرانی در حال تشکر از او هستند.

بازتاب‌های گسترده یک رکوردشکنی

شکسته شدن این رکورد اما بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. بسیاری از چهره‌های مطرح فوتبال با قراردادن تصاویر علی دایی و کریس رونالدو این دو اسطوره را ستاره‌های واقعی جهان فوتبال خواندند. فدراسیون جهانی فوتبال هم یک طراحی جالب را از دایی و رونالدو در کنار هم منتشر کرد که همدیگر را در آغوش گرفته‌اند. بسیاری از ستاره‌های فوتبال دنیا به رونالدو بابت این اتفاق تبریک گفتند و البته شوخی‌هایی نیز با این موضوع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.