المپیک شروع نشده، ورزشکار ایرانی دوپینگ کرد!

تست دوپینگ یکی از رزمی‌کاران ایرانی المپیک توکیو مثبت شده است

تست اولیه دوپینگ یکی از چهره‌های شاخص ورزش رزمی ایران در المپیک توکیو مثبت اعلام شد تا یکی از شانس‌های مدال از دست برود!

شهروند آنلاین: در فاصله کمتر از یک‌ماه تا شروع رقابت‌های المپیک توکیو یک اتفاق عجیب ورزش ایران را تحت تأثیر قرار داده است. نمونه دوپینگ یکی از چهره‌های شاخص کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا برای کاروان ایران در این رقابت‌ها مثبت اعلام شد.

پس از اعلام فدراسیون جهانی به فدراسیون ایران مبنی بر مثبت‌شدن تست دوپینگ این ورزشکار در یکی از رویدادهای بین‌المللی، فدراسیون مربوطه اعتراض رسمی خود را به فدراسیون جهانی اعلام کرده است.

به احتمال فراوان این ورزشکار با محرومیت ۴ساله از حضور در میادین روبه‌رو می‌شود و در صورت قبول اعتراض ایران، ممکن است این محرومیت به ۲سال کاهش پیدا کند.

گفته می‌شود این ورزشکار که از چهره‌های بااخلاق ورزش ایران است، بدون هماهنگی کادر فنی تیم ملی برای برطرف‌شدن مشکل خود طبق تجویز پزشک و بدون اطلاع از اینکه قرص مصرف شده جزو موارد دوپینگ است، اقدام به مصرف آن دارو کرده و سپس راهی مسابقات بین‌المللی در یکی از کشورهای اروپایی شده است.

این چهره شاخص ورزش رزمی ایران شانس اصلی کسب مدال طلای المپیک برای ایران بود و حالا با این تفسیر یکی از فرصت‌های کاروان ایران برای کسب مدال در توکیو از بین رفته است.

باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون مربوطه در این خصوص چیست و چه توضیحی درباره مسأله پیش‌آمده ارایه خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.