سقوط آزاد والیبال ایران در ریمینی

تیم ملی والیبال ایران با 10 باخت و 5 برد و عنوان دوازدهمی لیگ ملت‌های 2021 به کار خود پایان داد

عملکرد شاگردان آلکنو در ریمینی ایتالیا خیلی از علاقه‌مندان این رشته را نگران کرده که چنین روندی در المپیک توکیو نیز ادامه‌دار باشد.

طلسم باخت‌های متوالی تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی و در برابر آرژانتین هم شکسته نشد تا شاگردان آلکنو با 10 باخت و 5 برد لیگ ملت‌های 2021 را به پایان برسانند. ایران با 5 برد و کسب 18 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفت. قرارگرفتن در رتبه دوازدهم و تحمل 10 شکست را می‌توان یکی از بدترین نتایج تاریخ ایران از زمان ورود به لیگ جهانی دانست. هر چند آلکنو گفته بود که قصد دارد تیمش را برای المپیک محک بزند و در لیگ ملت‌ها به فکر نتیجه‌گیری نیست، اما چهره‌های درهم بازیکنان نشان از روحیه تضعیف‌شده والیبالیست‌های ایرانی در پایان این تورنمنت سنگین و فشرده داشت.

باید دید آلکنو از این تورنمنت به اهداف خود رسیده و در روزهای آینده لیست 12 نفره خود را اعلام می‌کند یا همچنان برای اعلام لیست نهایی نیاز به تفکر بیشتری دارد.

البته که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران با مصاحبه خود نشان داد که فدراسیون هم از نتایج کسب‌شده اصلا راضی نیست: «قبل از هر چیز احترام می‌گذارم به احساسات پاک مردم شریف ایران نسبت به والیبال. استراتژی که فدراسیون برای حضور در المپیک به کار برد، برای این بود که بتواند به یک ترکیب مناسب برسد و باعث شود که مردم از تیم ملی خود در مسابقات لیگ ملت‌ها بازی خوب ببینند اما متأسفانه از عهده این کار برنیامدیم. من از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم که تلاش خود را تا فرصت باقی‌مانده به المپیک انجام دهیم تا  نقاط ضعفی که مردم در جریان مسابقات لیگ جهانی شاهدش بودند را برطرف کنیم.»

آلکنو که بعد از پایان لیگ ملت‌ها به کشورش بازگشته تا چند روزی را در کنار خانواده استراحت کند، با ورود به ایران باید طی روزهای آینده ترکیب 12 نفره تیمش را هم مشخص کند. سرمربی روسی که می‌داند فرصتی برای انجام بازی تدارکاتی هم نیست، اول از همه باید تیمش را از نظر روحی و روانی آماده برد کند تا اتفاقات تلخ لیگ ملت‌ها از یاد همه برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.