هنرمندان در سوگ ریحانه و مهشاد!

دل‌نوشته‌های حسن فتحی، رامبد جوان، فرزاد حسنی و احسان علیخانی درباره خبرنگاران تازه درگذشته

مراسم تشییع پیکر خبرنگاران فقید ایسنا و ایرناشهروند آنلاین: درگذشت ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران حوزه محیط‌زیست، در اثر حادثه واژگونی اتوبوس عکس‌العمل‌های زیادی در فضای مجازی به وجود آورده. اتفاقی دردناک- که در میان هنرمندان نیز واکنش‌های پرشماری موجب شده- و این گروه که در میان‌شان نام‌های شناخته‌شده و جذابی چون حسن فتحی، رضا کیانیان و احسان علیخانی نیز دیده می‌شود، با انتشار مطالبی در فضای مجازی، همدردی خود را با جامعه رسانه‌ای کشور و خانواده‌های خبرنگاران تازه درگذشته بیان کرده‌اند.

واکنش هنرمندان

درگذشت ناگهانی دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه به آذربایجان سفر کرده بودند، با واکنش رسانه‌ای- مجازی جمعی از هنرمندان همراه شده است- که در پست‌ها و کامنت‌های جداگانه با اهالی رسانه همدردی کرده‌اند.
این حادثه که منجر به مصدومیت دست‌کم ۲۱نفر از اهالی رسانه و جان‌باختن مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی شده؛ باعث انتشار و در ادامه ترندشدن هشتگ‌هایی مانند خبرنگار، حادثه تلخ، محیط‌زیست و واژگونی اتوبوس شده و جمعی از هنرمندان همدردی خود را با خانواده‌های این خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای ایران نشان داده‌اند.

دردناک بود…

حسن فتحی، کارگردان سریال‌هایی چون شهرزاد، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه، با انتشار عکس‌هایی از خبرنگاران تازه درگذشته حوزه محیط‌زیست این اتفاق را به جامعه خبرنگاران و دوستداران محیط‌زیست تسلیت گفته و نوشته است: «تسلیت به خانواده‌های داغدار ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران محیط‌زیست، که در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده، جان عزیزانشان را از دست دادند».

به همین سادگی!

رضا کیانیان، اما در مطلبی با انتشار عکس‌هایی از مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، با اشاره به توییت یکی از این دو خبرنگار درباره مرگ، به انتقاد از جاده‌های ناامن ایران پرداخته که در این سال‌ها جان نخبگان، اندیشمندان و شهروندان پرشماری را گرفته‌اند. کیانیان نوشته: «تسلیت. تسلیت به جامعه خبرنگاران. تسلیت به دوستداران محیط‌زیست. تسلیت به خانواده‌های داغدار. ۲ فوتی و ۲۱ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده. مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی
مصدومین تیم خبرنگاران حوزه محیط‌زیست هستند که از طرف سازمان محیط‌زیست برای تهیه گزارش اعزام شده بودند».

کیانیان در ادامه نوشته: «رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده. به همین سادگی! جاده‌های ناامن، اتوبوس‌های فرسوده چی؟ چندبار تا به حال نخبگان ما به همین سادگی به کام مرگ رفته‌اند»؟

تلخ مثل از دست‌دادن عزیز!

رامبد جوان هم در پیامی که حاوی عکس‌های خبرنگاران تازه درگذشته است، نوشته: «این‌بار ته دره پایانی تلخ بود برای گروهی از خبرنگارانی که قرار بود روایتگر پیشرفت پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه باشند.
این عصر تلخ همه ما را در سوگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی نشاند. برای من و همکارانم در خندوانه که در همه این سال‌ها سعی کردیم به حد توان‌مان در کنار کسانی باشیم که برای حفظ محیط‌زیست از جانشان مایه می‌گذارند، امشب شبی تلخ رقم خورد. بیایید با هم دعا کنیم برای صبر و آرامش خانواده‌های این دو و سلامتی دیگر عزیزان آسیب‌دیده در این سانحه».

همکاری به نام ریحانه

فرزاد حسنی، مجری نام‌آشنا هم با انتشار عکس‌هایی مشترک با ریحانه یاسینی، خبرنگار محیط‌زیست ایرنا، توضیح داده که: «بانو ریحانه یاسینی، اکسیر با تو اکسیر شد؛ قلم شیرینت و قلب مهربانت»!

حسنی همچنین آورده: «ریحانه یاسینی یکی از مهم‌ترین و عزیزترین همکارانم بود. از بغض خفقان گرفته‌ام».

هشتگ خبرنگار، هشتگ اتوبوس

احسان علیخانی هم با استفاده از هشتگ‌های خبرنگار، واژگونی اتوبوس و حادثه تلخ، نوشته: «اتفاق دردناکی برای جامعه خبرنگاران رخ داده و متأسفانه عزیزانی را از دست دادیم و تعدادی مصدوم شدند، برای آرامش خانواده‌ها دعا کنیم»…
علیخانی با اعلام این خبر، به «خانواده‌های داغدار این عزیزان و همچنین جامعه رسانه‌ای کشور» تسلیت گفته است.

یک یادآوری تلخ

رضا درمیشیان ولی با بازنشر توییتی از ریحانه یاسینی، به این اتفاق تلخ واکنش نشان داده است.
توییت مورد اشاره رضا درمیشیان همان است که در آن ریحانه یاسینی نوشته بود: «ما همه‌مون می‌میریم و مسئولان تنها کار عملی‌شون اعلام کردن خبر مرگ ماست».

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.