اشتغال، کرونا و مسکن اولویت ذهنی رئیس‌جمهوی منتخب

رئیسی: گمانه‌زنی‌ها در خصوص اعضای کابینه دقیق نیست

کارآمدی، فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی ، مردمی‌بودن و شایسته‌سالاری اساس کار ما در انتخاب افراد و همکاری با آنان است.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوی منتخب گفت: «گمانه‌زنی‌ها در خصوص اعضای کابینه دولت که در رسانه‌ها اعلام می‌شود چندان دقیق نیست و بعدا مشکل ایجاد خواهد کرد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی جمعه در برنامه بدون تعارف مجموعه خبری ۲۰:۳۰ سیما که از جوار حرم مطهر رضوی پخش شد، افزود: ا«گر دوستان پیشنهادی دارند از طریق سامانه‌ای که فعال خواهیم کرد ارایه دهند، این سامانه پیش‌روی همه نخبگان، صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان کشور قرار می‌گیرد و ما به همه نقطه نظرات در خصوص اعضای کابینه اهمیت می‌دهیم به‌ویژه به پیشنهادات درست.»

نکات مهم سخنان او چنین است: 

بنای ما در دولت جدید آن است که با همه کسانی که در جای‌جای دولت کنونی فعالیت دارند، مشروط بر توجه داشتن به دغدغه‌های مردم، همکاری کنیم، شرط همکاری با دولت جدید، قبول داشتن من نیست، افراد باید کرامت مردم را حفظ کنند و از کار آنان گره‌گشایی نمایند، در این صورت می‌توانند همکار دولت باشند.»

کارآمدی، فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی، مردمی‌بودن و شایسته‌سالاری اساس کار ما در انتخاب افراد و همکاری با آنان است، شایستگی افراد مهم است نه اینکه جزء کدام جناح و گروه سیاسی یا با چه سلیقه سیاسی باشند.

بستگان و نزدیکانم در کار من دخالت نکرده‌اند و نمی‌کنند

هیچ‌گاه بستگان و نزدیکانم در کار من دخالت نکرده‌اند و نمی‌کنند، ارتباط ما با مردم و نزدیکان از طریق سامانه‌هایی است که در اختیار آنان می‌گذاریم، در همین دوران انتخابات، بنده نشست‌هایی را با مردم به‌عنوان نمونه با دانشجویان در دانشگاه تهران گذاشتم که کمتر نامزد انتخاباتی چنین نشستی برگزار می‌کند و بنای ما در دولت جدید استمرار برگزاری این‌گونه نشست‌هاست.

پارتی‌بازی و داشتن روابط ناسالم، رانت و رانت‌خواری به هیچ‌وجه پذیرفتی نیست و در دولت جدید جلوی این موارد را خواهیم گرفت و در همه سطوح با همه همکاران شفاف و روشن خواهیم بود و شرط ما برای همکاری، کار است و کار است و کار.

تقریبا تا ۱۴سالگی در مشهد زندگی کردم، سومین فرزند خانواده بودم، پدرم روحانی بودند اما پنج‌ساله بودم که پدرم را از دست دادم و از جهت اقتصادی، چون پدر نداشتیم، شرایط زندگی‌مان خاص بود و در زمان ابتدایی یا در دوران طلبگی، همراه درس کار کرده‌ام و در هیچ زمانی از دوران تحصیلم بدون کارکردن نگذشته است.

به ارتباط با مردم سخت نیاز دارم

مراقبت کنیم ارتباط نزدیک ما با مردم حفظ شود، زیرا به این ارتباط سخت نیاز دارم، برای آگاهی از مسائل کف بازار و کف خیابان، به این ارتباط نیاز دارم، این ارتباط را نه برای خودم به‌عنوان مسئول بلکه برای بسیاری از مسئولان ضروری می‌دانم و بنا دارم که این رفتارم تغییر نکند، چون اساسا با روحیه من نمی‌سازد که بخواهم غیر از این رفتار کنم.

بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن مرا به خود مشغول کرده است

در آغاز کار دولت، بیش از همه مسأله بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن من را به خود مشغول کرده است، وعده من هم علاوه بر ایجاد اشتغال، تأمین مسکن بوده که امکان ایجاد آن را در کشور داریم، با این حال ایجاد نظام اداری سالم از دغدغه‌های جدی من است.

مردم را ناامید نخواهم کرد و برنامه‌ها بسیار زودتر از آنچه به نظر می‌رسد، به ثمر خواهند نشست و با داشتن برنامه درست، نیروی جوان کارآمد، به نتیجه رسیدن برنامه‌های اشتغال و مسکن سخت نیست.

 نقد و نقدپذیری جزو برنامه‌های دولت است

اگر دولت نقد را نپذیرد، اول به خود و در نهایت به مردم جفا کرده است و  نقد و نقدپذیری جزو برنامه‌های دولت است.

نقد منصفانه همراه با آگاهی و اطلاع کامل از مسائل از سوی رسانه‌ها مورد پذیرش دولت خواهد بود.

سند تحول قوه‌قضائیه متکی به بنده نیست، ریل‌گذاری انجام‌شده بعد از من نیز ادامه خواهد یافت و این سند، سندی نیست که بندی به آن اضافه نشود و  در حال ارتقا خواهد بود و بعد از ما نیز ادامه خواهد یافت.

مردم عزیز بدانند به لطف ایزد متعال، مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند را حل خواهیم کرد و بنای دولت این است که بهترین اتفاقات را برای مردم رقم بزند و ایرانی قوی با کمک مردم بسازد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.