کیوسک 26 ژوئن

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

تصویر مت هنکاک و دستیار ارشدش صفحه نخست بسیاری از روزنامه‌های انگلیسی را تسخیر کرده تا فاش کند وزیر بهداشتی که قاعدتا باید بیشتر از دیگران در این تاخت‌وتاز کرونا فاصله اجتماعی را رعایت کند، اصلا به آن پایبند نیست! آنچه بر صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی حاکم است فروریختن مجتمع مسکونی میامی و حکم درک شووین، پلیس قاتل، است!

گاردین

بیشتر روزنامه‌های انگلیسی صفحه نخست خود را به ماجرایی عاشقانه اختصاص داده‌اند که مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس و دستیار ارشدش نقش‌آفرینان آن هستند؛ آن هم در وضعیتی که رعایت فاصله اجتماعی برای حفظ جان از نان شب هم واجب‌تر است!

گزارش اصلی و تصویر اصلی‌ گاردین هم از این موضوع گفته با این تیتر: «درخواست‌ها برای استعفای هنکاک، پس از رابطه نامشروع با دستیار ارشد».

روزنامه سان تصاویری از وزیر بهداشت بریتانیا در حالی که جینا کلادنجلو، دستیار ارشد، خود را در آغوش گرفته و می‌بوسد، منتشر کرد! تصاویر 6 می (16 اردیبهشت) در کلینیکی ضبط شده بود. هنکاک که متأهل است، پذیرفت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده، مردم را از خود مأیوس کرده و عذرخواهی کرد. او درخواست کرد برای رسیدگی به این «موضوع شخصی»، حریم خصوصی در نظر گرفته شود. فشارها بر بوریس جانسون، نخست‌وزیر، برای برکناری هنکاک از سمتش بالا گرفت، اما دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد عذرخواهی هنکاک را پذیرفته و مسأله را تمام شده می‌داند.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز در صفحه نخست فرو ریختن مجتمع مسکونی 12 طبقه در منطقه سرفساید در شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکا را -که منجر به کشته و مفقودشدن چندین تن شده- به تصویر کشیده است با این توضیح: «در حالی که دوستان و خانواده‌ها تلاش می‌کردند امیدشان را زنده نگه دارند، نیروهای امدادی روز جمعه در سرفساید، فلوریدا در جست‌و‌جوی گرفتارانِ آوار بودند.»

«شووین به 22 سال و نیم زندان به جرم قتل فلوید محکوم شد»؛ این تیتر از نتیجه دادگاه درک شووین، افسر پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا، می‌گوید. درک شووین ماه می سال گذشته پس از آنکه همکارانش جورج فلوید را به اتهام استفاده از اسکناس ۲۰ دلاری قلابی دستگیر کرده بودند، زانوی خود را روی گردن او به مدت حدود ۱۰ دقیقه فشرد و بی‌توجه به التماس‌های این مرد آفریقایی‌تبار که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم» آن قدر او را در این وضعیت روی زمین نگه داشت تا بیهوش شد و جان داد.

دادستان کل ایالت مینه‌سوتا می‌گوید این طولانی‌ترین حبس در تاریخ قضائی آمریکا برای یک افسر سابق پلیس است.

«این جمجمه ممکن است به نوع جدیدی از انسان باستان تعلق داشته باشد»؛ این تیتر با تصویری از جمجمه کشف‌شده در چین همراه است با این توضیح: «قِدمت جمجمه فسیل‌شده‌ای که سال 1933 در شمال چین پیدا شده حداقل 140 هزار سال تخمین زده می‌شود.»

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست با تیترِ «شووین محکوم به  22 سال و نیم زندان برای قتل فلوید» از نتیجه دادگاه درک شووین، افسر سابق پلیس آمریکا، گزارش داده است.

تصویر اصلی صفحه نخست این روزنامه هم که با تیترِ «در فلوریدا، دعا و تلاش سرسختانه» همراه است از حادثه فروریختن مجتمع مسکونی میامی حکایت می‌کند؛ همچنین تیترهای «بالا آمدن دریا نگرانی‌ همیشگی برای ساحل منطقه» و «در میان باران، آتش و دود، جست‌وجوی 159 جان گمشده».

این روزنامه با اشاره به جان‌باختن چهار نفر و مفقود شدن 159 نفر گزارش داده مقامات و دانشمندان می‌گویند خیلی زود است که بگویم آیا بالا آمدن دریا در فروریختن این مجتمع مسکونی نقش داشته است یا نه. (این مجتمع روی زمین‌های مرطوب نزدیک ساحل ساخته شده بود و همیشه این نگرانی وجود داشت که در طول زمان لایه‌های زیر ساختمان فشرده شود و تغییر شکل یابد.)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.