اتباع بیگانه‌ای که قربانی تصادف شدند

این حادثه 7 کشته و 7 مجروح بر جای گذاشت

اتباع بیگانه باز هم قربانی شدند. آنهایی که راه پرپیچ‌وخم و خطرناک را پیمودند تا بتوانند در جایی بیرون از خاک خودشان زندگی تشکیل دهند، اما حادثه امانشان نداد و جان دادند. هفت اتباع بیگاه غیرمجاز که این‌بار در اثر برخورد خودرویشان با یک پژو در مسیر زاهدان- بم کشته شدند. این حادثه هفت مجروح هم برجای گذاشت.

این درحالی است که امروزه قاچاق سوخت و انسان به‌عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حوادث رانندگی این استان به شمار می‌رود، به‌طوری که موجب نگرانی مسافران و رانندگان سایر وسایل نقلیه شده است.

این حادثه شنبه‌شب گذشته در کیلومتر ۷۵ مسیر زاهدان- بم رخ داد. سرهنگ مهدی خمر، سرپرست پلیس راه شمال سیستان‌وبلوچستان درباره جزئیات این حادثه گفت: «مجروحان این حادثه با چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) زاهدان منتقل شدند. درحال حاضر تجاوز به چپ پژو حامل اتباع بیگانه غیرمجاز علت این حادثه محسوب می‌شود، ولی با این حال بررسی علت دقیق ماجرا در دستور کار کارشناسان قرار دارد.»

سرپرست پلیس راه شمال سیستان‌وبلوچستان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «استان سیستان‌وبلوچستان به دلیل گستردگی راه‌های ارتباطی دارای دو قرارگاه پلیس راه در شمال یعنی زاهدان و جنوب یعنی ایرانشهر است. این استان به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان مورد سوء‌استفاده قاچاقچیان قرار می‌گیرد. انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز یا همان قاچاق انسان و جابه‌جایی مواد سوختی یا همان قاچاق سوخت، از عمده فعالیت‌های قاچاقچیان به دور از چشم مأموران انتظامی و مرزبانی است.»

حادثه مشابه در میرجاوه

فروردین‌ماه بود که خودروی وانت حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در میرجاوه واژگون شد. وانت تویوتا حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در محور ریگ ملک میرجاوه بود. این حادثه ۲۴ مجروح برجای گذاشت. ۹ نفر از مجروحان این حادثه به صورت سرپایی درمان و بقیه مجروحان برای تداوم خدمات درمانی به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان اعزام شدند.

سانحه این‌بار در یزد

این درحالی است که درست یک‌ماه پیش نیز در یزد چنین اتفاق مشابهی رخ داد. طی ۴ ساعت دو سانحه مرگبار خودرو حامل اتباع بیگانه در مهریز اتفاق افتاد.

اولین سانحه رانندگی در جاده یزد- کرمان کیلومتر ۵ مهریز به یزد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. بلافاصله آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک خودروی سواری سمند پس از انحراف از جاده، با دیوار پل برخورد کرد. در اثر شدت این برخورد مسافر خودرو که جوانی افغانستانی بود، جان خود را از دست داد. سرنشینان دیگر خودرو که اتباع بیگانه بودند، مجروح شدند. امدادگران آتش‌نشانی بلافاصله محل تصادف را ایمن‌سازی و با رعایت کامل اصول ایمنی راننده و ۶ سرنشین مصدوم را به آمبولانس حاضر در محل تحویل دادند. بقیه سرنشینان خودرو متواری شدند. دومین حادثه نیز واژگونی یک خودروی سواری ۴۰۵ در مسیر یزد- کرمان، حامل اتباع بیگانه در ۳۰ کیلومتری مهریز به طرف یزد بود. راننده خودرو فوت کرد و ۴ نفر از اتباع مصدوم شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.