استعفا و عزل دو مسئول در پی خودکشی دانشجوی  پسادکترا

سعید قلی بیگلو، دانشجوی پسادکترا در رشته فیزیک، خود را در خوابگاه حلق‌آویز کرد

در پی خودکشی دانشجوی پسادکترای فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد در خوابگاه فجر این دانشگاه، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد عزل شد و معاون فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه نیز استعفا کرد.

شهروندآنلاین: بعد از ظهر دیروز نشستی با محوریت مطالبات دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و بررسی علت خودکشی سعید قلی بیگلو، دانشجوی پسادکترای فردوسی در رشته فیزیک با حضور رئیس دانشگاه فردوسی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی و چند تن از مسئولان دانشگاه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم برگزار شد. به گزارش ایلنا در این نشست چندساعته دانشجویان به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و نیز کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌های صورت‌گرفته از سمت مسئولان دانشگاه، برخوردهای نادرست برخی استادان در ارتباط با تمام دانشجویان و نبود شرایط و امکانات رفاهی مناسب در زمان کرونا نظیر نبود سرویس برای رفت‌وآمد پرداختند.محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن عذرخواهی از دانشجویان به خاطر اتفاق پیش‌آمده و قصوری که از جانب مسئولان صورت گرفته است، عزل ابوالفضل‌ غفاری، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، را  به علت نادیده‌گرفتن شرایط حاد روحی سعید قلی بیگلو که منجر به خودکشی او شد، اعلام کرد.همچنین حمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، تحت فشارهای به عمل آمده از سمت دانشجویان به خاطر خودکشی دانشجوی نخبه دانشگاه استعفای خود را رسما اعلام کرد که تا فردا روی سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد.

در این نشست بیانیه‌ای به وسیله دانشجویان دانشگاه فردوسی صادر و قرائت شد تا اقدامات لازم جهت رفاه دانشجویان و عدم تکرار چنین اتفاقاتی انجام شود.

سعید قلی بیگلو دانشجوی پسادکترای فردوسی در رشته فیزیک و ساکن شهر قم پیش از ظهر پنجم تیر خود را در خوابگاه فجر دانشگاه حلق‌آویز کرد.

او روز قبل از خودکشی نزد مشاور و روانپزشک  بیمارستان ابن سینا رفت اما  به تشخیص روانپزشک مبنی بر عدم ضرورت بستری در بیمارستان ترخیص شد. سعید که در روزهای اخیر دو مرتبه اقدام به خودکشی کرده بود، دوباره پس از خروج از بیمارستان خود را در اتاقش در خوابگاه حلق‌آویز می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.