منع آمد و شد خودرو در ۲۲خیابان تهران

هر سال در شهرهای مختلف جهان، برنامه‌هایی در «روز جهانی بدون خودرو» برگزار می‌شود

امروز با ممنوعیت تردد خودرو از ساعت ١٦ تا ١٨ در ٢٢ معبر مشخص از مناطق ٢٢ گانه پایتخت، شهروندان لذت حضور در معابر شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه را تجربه خواهند کرد و تشویق می‌شوند سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام دهند.

روز 22 سپتامبر هر سال (اول مهرماه) به عنوان «روز جهانی بدون خودرو» نامگذاری شده است و هر سال در شهرهای مختلف جهان، برنامه‌هایی به همین منظور برگزار می‌شود. از جمله امروز در تهران دو ساعت(۱۶ تا ۱۸) در ۲۲خیابان اصلی منع آمد و شد خودرو وضع شده است.

هدف از نامگذاری این روز، تشویق انسان مدرن امروزی و خودرومدار به فعالیت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. فارغ از جنبه‌های نمادین و سمبلیک برنامه‌هایی که هر ساله در همه جای جهان برگزار می‌شوند چه باید کرد تا دو فعالیت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، نه فقط مختص به یک روز نمادین بلکه در همه فصول و ایام سال، یک اصل و یک رفتار اجتماعی نهادمند و فراگیر عمومی شود؟

وهاب میزانى معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران درباره برنامه‌هاى شهردارى تهران در روز جهانى بدون خودرو اظهارداشت:  امروز  با ممنوعیت تردد خودرو از ساعت ١٦ تا ١٨ در ٢٢ معبر مشخص از مناطق ٢٢ گانه پایتخت، شهروندان لذت حضور در معابر شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه را تجربه خواهند کرد و تشویق می‌شوند سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام دهند.

معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور تردد هرگونه خودرو در مسیرهاى مشخص شده در سطح مناطق ٢٢ گانه ممنوع است، تصریح کرد: برپایی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای جلب مشارکت شهروندان و پیوستن آنان به پویش سه شنبه‌های بدون خودرو، استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال در سطح مناطق، اطلاع رسانی عمومی از اجرای همایش، آگاهی بخشی و آموزش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان از مزایای استفاده از حمل ونقل پاک و مخاطرات خودرو محوری از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

به گفته میزانى این اقدام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در راستای تحقق اهداف شهرداری تهران در بحث استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک همزمان با 22 سپتامبر «روز جهانی بدون خودرو» برگزار می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.