پایان شایعات؛ با اسکوچیچ تا 1401

دراگان اسکوچیچ تا پایان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی سرمربی تیم‌ملی فوتبال خواهد بود

بعد از شایعات متعددی که پیرامون قطع همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ ایجاد شده بود، درنهایت شهاب عزیزی‌خادم خبر از توافق با این مربی برای ادامه همکاری داد.

شهروندآنلاین: بعد از بازگشت تیم‌ملی از بحرین که با صعود فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام‌جهانی قطر همراه بود، شائبه‌های زیادی درباره ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم‌ملی ایران مطرح شد. در آن زمان پاسخ عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون هم به شائبه‌ها دامن زد. رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ادامه حضور یا عدم ادامه حضور اسکوچیچ در تیم‌ملی گفت که اعضای هیأت رئیسه باید در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند.

این در حالی بود که خبرنگاران انتظار داشتند رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به نتایج قابل توجه تیم‌ملی در بحرین بگوید که با اسکوچیچ همکاری خواهیم کرد. البته رئیس فدراسیون فوتبال منظور خود را بد بیان کرد و همین طور که در عمل نشان داد به دنبال گزینه دیگری برای تیم‌ملی نبود و اخبار درخصوص حضور علی دایی، برانکو ایوانکوویچ، کارلوس کی‌روش و… در تیم‌ملی شایعه بود و می‌خواست این‌گونه تفهیم کند که اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم در سرنوشت تیم‌ملی دخیل هستند.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اعلام خبر توافق با اسکوچیچ در این‌خصوص گفت: «قرار شد بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم، برنامه‌ریزی مناسبی برای این مرحله صورت گیرد و فدراسیون فوتبال همه امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم‌ملی و حضور پرقدرت در مرحله دوم را در دستور کار قرار خواهد داد.»

درنهایت عملکرد خوب اسکوچیچ در تیم‌ملی و هفت برد در بازی‌های دوستانه و رسمی موجب شد تا اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با شهاب‌الدین‌ عزیزی‌خادم هم‌نظر نشان دهند و ادامه حضور اسکوچیچ در تیم‌ملی نهایی شود.

بر اساس قراردادی که از قبل تنظیم شده بود، قرارداد مربی کروات به صورت اتوماتیک‌وار تمدید شده است و در صورتی که دراگان تیم‌ملی را به جام جهانی 2022 رهنمون کند، در این مسابقات هم روی نیمکت تیم‌ملی خواهد نشست. با این حال در این برهه از زمان فدراسیون فوتبال می‌توانست با پرداخت پنج ماه حقوق، قرارداد اسکوچیچ را فسخ کند که درنهایت و با توجه به کارنامه این مربی در منامه تصمیم گرفت به قرارداد خود پایبند باشد.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اعلام خبر توافق با اسکوچیچ در این‌خصوص گفت: «فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم‌ملی تا پایان مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی به توافق مشترک رسید. قرار شد بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم، برنامه‌ریزی مناسبی برای این مرحله صورت گیرد و فدراسیون فوتبال همه امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم‌ملی و حضور پرقدرت در مرحله دوم را در دستور کار قرار خواهد داد.»

تیم‌ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ در هفت بازی به میدان رفته و هفت پیروزی کسب کرده است. ایران در بازی‌های دوستانه بوسنی،ازبکستان و سوریه را شکست داد و در منامه بر هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق غلبه کرد و شاهکار تیم‌ملی پیروزی 3 بر صفر در برابر بحرین در منامه بود که درنهایت موجب صعود ایران و بازماندن میزبان گروه c بازی‌ها از صعود به دور بعدی مسابقات شد.

با نظر مثبت اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و تأیید ادامه حضور اسکوچیچ در تیم‌ملی در ادامه مسیر، مربی کروات تیم‌ملی دیروز به زادگاهش برگشت تا با استراحت کوتاهی به تهران برگردد و مجددا برای هدایت تیم‌ملی در ادامه مسیر آماده شود.

گفتنی است؛ مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دهم تیرماه در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و تیم‌ملی فوتبال ایران یکی از ۱۲ تیم حاضر در این مرحله است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.