برای کمک به واکسیناسیون سراسری آماده ایم

رییس جمعیت هلال احمر خبر داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت در راستای مشارکت در واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا با بهره‌گیری از 160 مرکز درمانی هلال‌احمر در سراسر کشور خبر داد.

دکتر کریم همتی، در نشست شورای معاونین این جمعیت گفت: «در روزهای گذشته شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرکتی ارزشمند اقدام به تزریق واکسن ایرانی کردند و امروز این مطالبه نیز به‌وجود آمده که هرچه سریع‌تر جامعه تحت پوشش واکسن قرار گیرد.»

همتی ادامه داد: «در این میان هلال‌احمر اقدام به واردات واکسن کرد، اما تزریق به پرسنل خود را در اولویت قرار نداد. هلال‌احمر طبق مقررات تنظیم شده و پس از ماه‌ها به پرسنل هلال‌احمر که در معرض خطر بوده و در عملیات‌های مختلف حضور دارند، در روزهای آینده واکسن تزریق خواهد شد.»

او افزود: «هلال‌احمر همچنان به‌دنبال واردات واکسن نیز است تا هرچه سریع‌تر نیازهای کشور در این زمینه برطرف شود.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: «از سوی دیگر هلال‌احمر اعلام آمادگی کرده که با بهره‌گیری از مراکز صدوشصت‌گانه خود در سراسر کشور می‌تواند در امر واکسیناسیون سراسری مشارکت کند. این امر به وزارت بهداشت نیز اطلاع داده شده تا از ازدحام در مراکز واکسیناسیون کاسته شود.»

اجرای نذر آب4

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آغاز طرح نذر آب4 در کشور خاطرنشان کرد: «امروز در کشور کمبود آب وجود دارد. این کمبود آب به شهروندان برخی استان‌ها آسیب وارد کرده و هلال‌احمر بر خود واجب می‌داند به یاری آسیب‌دیدگان شتافته و در این طرح خیرین نیز کمک بسزایی خواهند کرد، اما به علت قرمز شدن استان‌های جنوبی کشور به‌واسطه شیوع کرونا، شاید این طرح با چند هفته تأخیر آغاز شود. امسال گرفتاری مردم زودتر آغاز شده و از اواخر اردیبهشت‌ماه با کم‌آبی در برخی از استان‌ها مواجه شده‌ایم. امید است با برطرف شدن کرونا سریع‌تر بتوان به این استان‌ها خدمت‌رسانی کرد.»

تمرکز هلال بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

همتی ادامه داد: «امروز جذب اعتبار از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوان در استان‌ها، خدمات بهتری به مردم ارایه شود. باید تمرکز خود را بر پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشته و بیش از اقدام به کار پروژه دیگر، پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم تا هزینه‌های صرف شده هدر نرود. این امر باید اولویت ما قرار گیرد. قطعا خیرین در تکمیل مراکز دارویی و درمانی به کمک خواهند آمد و باید بر این عرصه تمرکز کرد.»

او افزود: «مولدسازی آن مقوله‌ای است که در این روزهای سخت می‌تواند به کمک هلال‌احمر آید. باید دارایی‌ها تبدیل به احسن شود. امروز باید به سمت استفاده بهینه از دارایی‌ها و امکانات رفت.»

حضور همیشگی هلال‌احمر در صحنه حوادث و بحران‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آغاز فصل تابستان گفت: «ضرورت دارد تا پست‌های موقت امدادونجات در مکان‌های پرخطر ایجاد شود تا در سوانح امدادرسانی به موقع صورت گیرد. حوزه عملیاتی هلال‌احمر همیشه باید فعال بوده و در صحنه حاضر باشد. همیشه حوزه عملیاتی نیاز به منابع مالی زیادی دارد. ضرورت دارد تا به این عرصه توجه شود و اعتبارات لازم برای استقرار پست‌های موقت امدادی تابستان تأمین شود. 5 دستگاه خودرو آمبولانس اهدایی نیز به ناوگان هلال‌احمر اضافه شد و می‌توان در عملیات‌ها از این خودروهای مدرن و مجهر استفاده کرد.»

تلاش برای استخدام امدادگران با درجه ایثار علی‌رغم کمبود اعتبارات

همتی با تأکید بر اینکه امروز هلال‌احمر بار دیگر توانسته اعتماد مردم را جلب کند، اظهار کرد: «در برهه‌ای از زمان در سال‌های گذشته هلال‌احمر با دشواری‌های زیادی مواجه بود اما امروز با خوشنامی به فعالیت می‌پردازد.  حواشی از این جمعیت دور شده و دستگاه‌های نظارتی نیز می‌توانند فعالیت مثبت هلال‌احمر را تأیید کنند. ما در شرایطی توانستیم عملکرد مثبت داشته باشیم که در تأمین بودجه با محدودیت شدید مواجه بوده و بعضا نگران پرداخت حقوق کارکنان نیز بودیم. در سال‌هایی که وضعیت مالی هلال‌احمر خوب بود، امدادگران با درجه ایثار جذب نشدند اما امروز در این تنگنا ما توانستیم این اقدام مهم را به سرانجام برسانیم.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت توجه به موقوفات خاطرنشان کرد: «اداره حقوقی جمعیت هلال‌احمر املاک جدیدی را شناسایی کرده که به هلال‌احمر وقف شده بودند و پرونده‌های این حوزه در وضعیت خوبی قرار دارد. فقط در یک پرونده اداره حقوقی توانست 500 میلیارد ریال را به هلال‌احمر بازگرداند و این یک کار خداپسندانه است. زیرا مسیر هزینه آن، در راستای خدمت به مردم است. امروز اموال و املاک هلال‌احمر ساماندهی خوبی شده و باید این مسیر تداوم یابد.»

همتی در پایان در خصوص همکاری هلال‌احمر در اجرای انتخابات گفت: «هلال‌احمر با درخواست وزارت کشور و برای تأمین سلامت و بهداشت در پای صندوق‌های رأی وارد عرصه شد و به خوبی توانست در هر نقطه‌ای که اعلام نیاز شده بود، فعالیت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین شکل اجرا کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.