دایی-رونالدو؛ این رقابت ادامه دارد

با حذف پرتغال، رونالدو برای عبور از رکورد علی دایی باید دو ماه صبر کند

کریس رونالدو که به رکورد 109 گل ملی علی دایی رسید، حالا برای عبور از اسطوره فوتبال ایران مدت‌ها باید منتظر بماند.

کریستیانو رونالدو ابرستاره فوتبال جهان چهارشنبه هفته گذشته در تساوی 2 بر 2 تیم‌ملی فوتبال پرتغال مقابل فرانسه در دور پایانی مرحله گروهی یورو 2020 موفق شد هر دو گل تیم تحت‌هدایت فرناندو سانتوس را به ثمر برساند.

رونالدو با این دو گل سرانجام شمار گل‌های زده ملی خود را به عدد 109 افزایش داد تا با رکورد علی دایی به عنوان برترین گلزن تاریخ در رده ملی برابر شود. او که امید داشت این رکورد را در بازی‌های بعدی تیم‌ملی پرتغال افزایش بدهد، اما فعلا ناکام مانده است.

با شکست یک بر صفر شب گذشته (یکشنبه) پرتغال مقابل بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2020 فرصت شکستن رکورد اسطوره فوتبال ایران در این تورنمنت برای رونالدو از دست رفت و او باید تا مدت‌ها منتظر بماند.

در این شرایط رکورد علی دایی حداقل تا دو ماه دیگر شکسته نخواهد شد، چراکه تیم‌ملی پرتغال تا تاریخ اول سپتامبر (10 شهریور) بازی نخواهد داشت، روزی که باید در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 به مصاف ایرلند برود.

پرتغال سپس در تاریخ‌ 4 سپتامبر (13 شهریور) در دیداری دوستانه به مصاف قطر می‌رود و سه روز پس از آن (16 شهریور) در انتخابی جام‌جهانی با جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد که به نظر می‌رسد رونالدوی 36 ساله بتواند در این سه بازی با افزودن بر شمار گل‌های ملی‌اش به تنهایی به عنوان رکورددار گل‌های زده ملی قلمداد شود.

علی دایی بین سال‌های 1993 تا 2006 آمار 109 گل‌زده را در 149 بازی ملی با پیراهن ایران از خود برجای گذاشت. کریستیانو رونالدو هم که از سال 2003 در عضویت تیم‌ملی پرتغال است، تاکنون در 179 بازی 109 گل ملی به ثمر رسانده است.

این در شرایطی است که علی دایی خودش اعتقاد دارد تعداد گل‌های ملی‌اش 111 گل است و رونالدو برای رسیدن به این رکورد حداقل باید دو گل دیگر به ثمر برساند. البته دو گلی که علی دایی درباره‌اش ادعا دارد مربوط به دیدار ایران و افغانستان در بازی‌های مقدماتی المپیک با تیم‌ملی امید است که فیفا آن را به خاطر اینکه در بازی‌های بزرگسالان نبوده، محسوب نمی‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.