داور بازی پرسپولیس، فوتبال آسیا را بهم ریخت

اشتباهات قاضی سریلانکایی سبب شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به فکر ورود زودتر از موعد VAR بیفتد

پرسپولیس شب گذشته در شرایطی مقابل الدحیل قطر تن به شکست داد که دیلان پریرا داور سریلانکایی این مسابقه اشتباهات عجیبی داشت و با پنالتی مشکوکی که برای نماینده قطر گرفت نتیجه بازی را نیز تغییر داد. همین اشتباهات سبب شده تا AFC به فکر راه چاره بیفتد.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به صورت متمرکز در کشور قطر در حال برگزاری است که مطابق سال های گذشته اشتباهات داوری در مسابقات بسیار زیاد شده و همین موضوع مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را به فکر فرو برده است.

یکی از دیدارهایی که قضاوت آن بسیار جنجالی شده مسابقه شب گذشته پرسپولیس با الدحیل است. درباره قضاوت داور سریلانلایی این مسابقه در رسانه های مختلف مطالب زیادی منتشر شده است.در این دیدار دو صحنه مشکوک داوری وجود داشت که داور سریلانکایی در صحنه اول به سود الدحیل پنالتی گرفت اما در صحنه دوم ترجیح داد که پنالتی به سود پرسپولیس نگیرد که این اعتراض سرخ پوشان را به دنبال داشت.

در بازی الشارجه برابر التعاون عربستان هم مسائل مختلفی رخ داد. داور کره ای این بازی اشتباهات سهمگینی انجام داد که منجر به برد پرگل نماینده امارات شد.دو گل الشارجه در این دیدار مردود بود اما داور کره ای سوت نزد. در گل سوم الشارجه توپ به دست بازیکن این تیم خورد اما داور سوت نزد تا این گل به ثمر رسیده شود و در گل چهارم هم روی کاسیو سنگربان التعاون خط صورت گرفت اما بازهم داور کره ای اعتقادی به خطا نداشت تا بازیکن الشارجه گلزنی کند. این مسابقه را در نهایت تیم الشارجه با نتیجه 6 بر صفر به سود خود به پایان برد.

مجموعه این اتفاقات سبب شده تا کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده زودتر از موعد از تکنولوژی ویدئو چک به فکر بیفتد. قرار است که از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از VAR استفاده شود اما اعتراض تیم ها به داوری ممکن است که منجر به تغییر تصمیم AFC شود و شاید از مرحله نخست حذفی از  این تکنولوژی برای کم تر شدن اشتباهات داوری استفاده شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.