دولت سیزدهم با مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی روبه‌رو نخواهد شد

روحانی: شاهد طلیعه‌های امیدبخش شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم

رئیس‌جمهوری گفت: دولت با برآورد واقع‌بینانه و انجام پیش‌بینی‌های لازم اجازه نخواهد داد دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی روبه‌رو شود.

شهروند آنلاین: دویست و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد. در ابتدای این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از تأمین و پرداخت خرید تضمینی کالاهای اساسی مردم ارایه کرد.

براساس این گزارش خرید گندم تولید داخلی، انجام و تاکنون بیش از 90درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته مطالبات باقی‌مانده کشاورزان نیز تا پایان ماه تسویه خواهد شد، همچنین تلاش شده است علاوه بر تأمین کافی ذخایر، در مسیر تأمین نیازهای آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در ادامه کار در دولت آینده نیز هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: «عوارض اقتصادی ناشی از محدودیت‌های پاندمی کرونا موجب افزایش قیمت‌های جهانی در تمامی کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی شده است و از سوی دیگر خشکسالی هم تولید برخی محصولات را کاهش داده است. از این‌رو دولت با برآورد واقع‌بینانه، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و با وجود همه مشکلات به‌ویژه دو مانع بزرگ کرونا و جنگ اقتصادی، اجازه نخواهد داد دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی روبه‌رو شود.

همچنین در این جلسه پیرو مباحث مطرح‌شده درخصوص تأمین کالاهای اساسی، بانک مرکزی گزارش مدیریت بهینه منابع ارزی و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز را ارایه کرد.

روحانی با بیان اینکه با مقاومت مردم امروز شاهد طلیعه‌های امیدبخش شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم، گفت: «با آزادسازی منابع ارزی کشور که به ناحق و غیرقانونی در کشورهای مختلف بلوکه شده است، ان‌شاءالله شاهد به ثمر نشستن مقاومت ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و اعتراف دشمن به ناکارآمدی تحریم‌ها خواهیم بود.»

او افزود: «نحوه هزینه منابع ارزی آزادشده می‌بایست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بر سرعت و سهولت جریان تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید داخلی کشور افزوده شود و مناسبات بانکی بین‌المللی در مسیر رونق تولید کشور تقویت شود.»

رئیس‌جمهوری همچنین استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات واکسن را با توجه به اهمیت واکسیناسیون همه افراد جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن مورد تأکید قرار داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.