رقابت پیرمرد ۸۱ ساله با دختر ۱۳ ساله

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور: دهم مرداد نتایج کنکور اعلام می‌شود

جوان‌ترین داوطلب کنکور سراسری (زن) متولد ۱۱ مردادماه ۱۳۸۷ و ساکن شهرستان بجنورد است. او در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است. مسن‌ترین داوطلب (مرد) این آزمون نیز ساکن شهرستان اصفهان و متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۱۹ است که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.

شهروندآنلاین: کنکور سراسری ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که جوان‌ترین آنها از تهران با ۱۳ سال سن و پیرترین با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند و هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز ۹ تیرماه با رقابت ۱۲۵هزار و ۱۲۱ داوطلب گروه آزمایشی هنر همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی کلید خورد.

رقابت داوطلبان در سایر گروه‌های آزمایشی تا روز شنبه ۱۲ تیرماه ادامه می‌یابد.

مسن‌ترین داوطلب (مرد) این آزمون ساکن شهرستان اصفهان و متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۱۹ است که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.

جوان‌ترین داوطلب کنکور سراسری (زن) نیز متولد ۱۱ مردادماه ۱۳۸۷ و ساکن شهرستان بجنورد است که او نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.

داوطلبان در چهار گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی،‌ علوم تجربی و ریاضی و فنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. از آنجایی که هر داوطلب علاوه بر گروه آزمایشی اصلی یعنی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌تواند در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان های خارجی هم شرکت کند، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

رئیس سازمان سنجش: برخی داوطلبان را بدون هیچ تعارفی از کنکور اخراج می‌کنیم

در همین راستا رئیس سازمان سنجش درباره برخورد با متقلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ توضیحاتی داد.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم درباره نحوه برخورد با داوطلبانی که قصد تقلب در جلسه کنکور داشته باشند، اظهار کرد: سازمان سنجش در برخی مسائل مساعدت‌هایی انجام می‌دهد، اما در مقابل تقلب هیچ گونه تخفیف و گذشتی نداریم. اگر داوطلبی در جلسه کنکور  لوازم الکترونیکی همراه داشته باشد، بدون هیچ تعارفی داوطلب را اخراج می‌کنیم.

خدایی ادامه داد: «البته گاهی مواقع از داوطلب بار دیگر آزمون می‌گیریم. داوطلب حتی اگر شاگرد اول هم باشد، ولی موبایل سر جلسه کنکور ببرد، اجازه نمی‌دهیم.»

معاون وزیر علوم ادامه داد: «در بحث تقلب قطع به یقین با توجه به اینکه حقوق سایر داوطلبان است، به شدت برخورد می‌کنیم و امسال هم وضعیت همین است.»

رئیس سازمان سنجش درباره اینکه آیا قطعی اینترنت در حوزه‌ها امسال هم وجود دارد یا خیر، گفت: «تدابیری اتخاذ شده که داوطلبان وقتی سر جلسه کنکور بروند، متوجه خواهند شد.»

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: «دهم مرداد نتایج کنکور اعلام می‌شود.»

 

اخبار مربوط به کنکور را اینجا و اینجا می‌توانید بخوانید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.