پروفسور در حلقه اوباش!

مقام ارشد پزشکی در مرکز لندن مورد آزار و اذیت خیابانی قرار گرفت!

مرد بی‌هیچ کلامی یا واکنشی در چهره، سعی می‌کرد خونسردی خود را حفظ کند و زودتر خود را از دست آزارگران خوشحال در خیابان برهاند، اما آنان رهایش نمی‌کردند! انتشار این تصاویر حیرت‌انگیز در مرکز لندن واکنش‌هایی گسترده در پی داشت. بعد از آن هم که همه نگران پروفسور کریس ویتی، مشاور ارشد نخست‌وزیر بریتانیا در امور بهداشت و درمان، شدند و خواستند تحت محافظت پلیس قرار گیرد!

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی منتشر شد که افرادی را در حال تلاش برای سلفی‌گرفتن نشان می‌داد؛ آنان در این ویدیو مردی را در خیابان آزار می‌دهند، در حالی که او تلاش می‌کند از دست‌شان فرار کند! این مرد پروفسور کریس ویتی، مشاور ارشد نخست‌وزیر بریتانیا در امور بهداشت و درمان بود!

نخست‌وزیر این «آزار و اذیت مذموم» را محکوم کرد و حالا ممکن است کریس ویتی، مقام ارشد پزشکی انگلیس، پس از ویدیویی حاکی از «آزار خیابانی منزجرکننده» از حمایت پلیس برخوردار شود.

سیاستمداران ارشد حادثه اخیر را محکوم کردند. بوریس جانسون گفت او «از دیدن آزار و اذیت نفرت‌انگیز» شوکه شده است و پریتی پاتل، وزیر کشور، گفت که او از رفتار «وحشتناک» با مقام ارشد دولت که با بحران کووید مقابله می‌کند، وحشت کرده است!

پاتل به رادیو تایمز گفت ویتی «شخصیتی فوق‌العاده قابل احترام» است و پیشنهاد کرد که پلیس از او محافظت کند.

ساجد جاوید، وزیر جدید بهداشت بریتانیا، هم گفت چنین رفتاری قابل تحمل نیست و مسئولان باید شرمنده شوند.

ندیم زهاوی، وزیر امور واکسیناسیون بریتانیا، هم گفت آنان «اراذل و اوباش» بودند و باید متهم‌ شوند!

پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال تحقیق ‌است: «ویدیویی که به اشتراک گذاشته شد، حادثه‌ را در پارک سنت جیمز در وست‌مینستر لندن نشان می‌دهد با قربانی در تماسیم و تحقیقات ادامه دارد.»

در این ویدیو، مردانی ویتی را گرفتار کرده‌اند و وقتی او سعی می‌کند دور شود، صدای آنان شنیده می‌شود که می‌گویند «فقط یک عکس، لطفا»، «یک عکس رفیق»! در حالی که پروفسور دوباره سعی می‌کند از آنجا دور شود، آنان او را به نقطه اول برمی‌گردانند!

پروفسور کریس ویتی (سمت چپ) مرتبا در کنار نخست‌وزیر در جلسات تلویزیونی کووید ظاهر می‌شود. REUTERS

از زمان شروع بحران ویروس کرونا، ویتی در خط مقدم و مرکز تصمیم‌گیری‌های انگلیس و ارتباط با مردم بوده است. او که یکی از حاذق‌ترین متخصصان این کشور در زمینه بیماری‌های عفونی است، به عنوان پزشک در آفریقا، آسیا و انگلیس کار کرده است.

فعالان ضد واکسن اخیرا هم در خیابان ویتی را «دروغگو» خطاب کرده‌اند.

چند روز پیش هم، صدها نفر از مخالفان پروتکل‌های بهداشتی در اطراف آپارتمان محل اقامت ویتی در مرکز لندن تجمع کردند و علیه او شعار «شرم بر تو» سر دادند!

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.