کیوسک؛ 2 جولای

مهم‌ترین رویدادهای منتشرشده در روزنامه‌های جهان، جمعه 2 جولای 2021

دیلی‌میل می‌گوید شاهزاده‌های ویلیام و هری «با هم بودند… اما همچنان دور از هم». طبق گفته سردبیر بخش سلطنتی این روزنامه «دو برادر پس از مراسم فرصت بسیار کوتاهی در کنار هم ماندند و مطمئنا قلب‌ها هیچ راهی به هم ندارد.»

نیویورک‌تایمز

تجارت‌های ترامپ به تقلب‌های مالیاتی بی‌پروا محکوم شد؛ گزارش یک نیویورک‌تایمز، تصویری از افسر ریاست سازمان‌های مالی ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را در دادگاه نشان می‌دهد که او متهم به اجتناب از پرداخت 1.7میلیون دلار مالیات بر ارزش افزوده است.

این روزنامه در گزارش دیگری به مقوله شکوفایی اقتصادی در چین پرداخته و آن را تهدیدی برای جهان توصیف کرده است؛ رشد چین غیر قابل توقف است و به گفته مقامات رسمی این کشور هر کسی بخواهد جلوی صعود اقتصاد چین را بگیرد، با یک دیوار بزرگ آهنی برخورد می‌کند.

 

گاردین

گاردین گزارش داده که دانشمندان درباره وضعیت آب‌وهوایی هشدار می‌دهند؛ «هیچ كجا امن نیست». این گزارش به گرمای بی‌سابقه و شدید هوا كه به غرب آمریكا و كانادا رسیده است، اشاره دارد؛ در کنار تصویری قابل توجه از آتش‌نشانان در كنار سد سانتافه در كالیفرنیا که در حال سوختن در آتش است.

بر اساس این مقاله، کارشناسان می‌گویند هرچه بحران آب‌وهوا دمای کره‌زمین را بالاتر ببرد، همه جوامع -از شمال سیبری تا اروپا، آسیا تا استرالیا- باید برای رویدادهای شدید آب‌وهوایی آماده شوند.

تایمز

روزنامه تایمز ادعا می‌کند که آلمان در حال آماده‌شدن است تا محدودیت مسافران انگلیسی را قبل از دیدار نخست‌وزیر دو کشور کاهش دهد.

این گزارش می‌افزاید که از اواخر ماه می آلمان ورود به انگلیس را «در تلاش برای کنترل جهش دلتا» «تا حد زیادی غیرممکن» کرده.

عکس یک تایمز، مانند بسیاری از روزنامه‌های روز جمعه انگلیس، پرنس هری را در کنار مجسمه مادرش دیانا نشان می‌دهد. به نوشته این روزنامه ویلیام و هری در کنار هم و متحد ظاهر شدند و مجسمه مادرشان بالاخره رونمایی شد.

دیلی‌میل

با این حال، دیلی‌میل می‌گوید شاهزاده‌های ویلیام و هری «با هم بودند … اما همچنان دور از هم». طبق گفته سردبیر بخش سلطنتی این روزنامه «دو برادر پس از مراسم فرصت بسیار کوتاهی در کنار هم ماندند و مطمئنا قلب ها هیچ راهی به هم ندارد.»

دیگر روزنامه‌های بریتانیایی هم رویداد رونمایی از مجسمه پرنسس دیانا به مناسبت شصتمین سالروز تولدش را برجسته کرده و این رویداد را با تیترهایی مثل «ما هر روز دل مان برای مادر تنگ می شود» ،«پرنسس و صلح» و «اتحاد دوباره برای دیانا» منتشر کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.