پول کواکس را دادیم اما از موعدشان عقب هستند

روحانی: در مسأله واکسن در کشور شرایط روز به روز بهتر می‌شود

اگر کشورهایی که با آنها قرارداد بسته‌ایم و حتی پول آن را هم پرداخت کرده‌ایم واکسن را در اختیار ما می‌گذاشتند، الان شرایط بهتری داشتیم.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری،در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، با گرامیداشت روز دوازدهم تیرماه (حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ در خلیج‌فارس)، اقدام ناجوانمردانه آمریکا را جنایت هولناک و غیرقابل پذیرش توصیف کرد و گفت: «آمریکا اقدامات لازم را برای عذرخواهی و جبران و توضیح اینکه چرا عامل این جنایت بزرگ را مورد تشویق قرار داده است، به اطلاع مردم برساند.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

با توجه به گزارش‌های دریافتی و مشاهده شرایط هفته گذشته، متأسفانه در مسیر افزایش شیوع بیماری کرونا هستیم.

متأسفانه این ایام، مسائلی چون انتخابات این موضوع را تشدید کرده است. در انتخابات شوراها طبق گزارش‌های رسیده مهمانی‌هایی که می‌دادند و سفره‌هایی که می‌انداختند، متناسب با پروتکل‌ها نبوده است.

همچنین سفرهای تابستانی و ماه رمضان و عید فطر دست به دست هم می‌دهد و موجب افزایش شیوع کرونا می‌شود. همه مقرراتی که برای مناطق قرمز، زرد و نارنجی پیش‌بینی کرده‌ایم، باید عمل شود و اگر دستورالعمل‌هامورد تردید قرار بگیرد، دچار مشکل می‌شویم. این بیماری شوخی ندارد و مشخص نیست که این مهمان ناخوانده تا چه زمانی در جامعه ما می‌ماند و اگر مراعات نکنیم، با این مشکلات مواجه می‌شویم.

پول کواکس را دادیم اما از موعدشان عقب هستند

در مسأله واکسن در کشور شرایط روز به روز بهتر می‌شود. البته باید واکسن بیشتری در اختیار داشته باشیم. اگر کشورهایی که با آنها قرارداد بسته‌ایم و حتی پول آن را هم پرداخت کرده‌ایم واکسن را در اختیار ما می‌گذاشتند، الان شرایط بهتری داشتیم. پول کواکس را پرداخت کردیم و قرار بود ۱۶میلیون و ۸۰۰هزار دوز را به ما تحویل دهد ولی از آن قولی که به ما داده، عقب است و مقدار کمی را به ما داده‌اند. اگر مابقی برسد، می‌تواند به ما کمک کند.

همه علامت‌ها نشان می‌دهد که هم واکسن خارجی برای خرید و واردشدن به کشور و هم دو واکسن داخلی که مجوز اضطراری را برای تزریق گرفته‌اند، به ما کمک می‌کند که شرایط در هفته‌های آینده حتما از نظر واکسن بهتر خواهد شد و واکسیناسیون وسیع‌تر انجام می‌گیرد.

مشکلاتی در تزریق واکسن در بعضی جاها در نوبت دوم به وجود آمده بود. ازدحامی در برخی مراکز البته بیشتر در تهران صورت گرفته که رفع شده است و امروز آن اجتماعی که مشاهده کردیم، دیگر نیست تا به مردم به راحتی بتوانند واکسن بزنند.

با مراعات، می‌توانیم شرایط را پیش‌بینی کنیم بنابراین چاره‌ای جز عمل به پروتکل‌ها و تزریق واکسن و امید و اعتماد به رعایت اصول بهداشتی نداریم.

۹۲ شهرستان قرمز کرونایی

۹۲ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و اگر مراعات نکنیم، شهرهای قرمز ما بیشتر می‌شود. از همه استانداران، نیروی انتظامی و همه افرادی که باید نظارت و مراقبت کنند، می‌خواهم تا رنگ‌بندی را به دقت مورد توجه قرار دهند و تمام دستورالعمل‌ها در شهرها بسته به نوع رنگ، رعایت شود.

در استان‌های جنوبی به دلیل نفوذ ویروس دلتا، باید مراقبت بیشتری انجام شود. امروز در ارتباط مستقیم با استان سیستان‌وبلوچستان دیدیم مردم با مشکلات مواجه بودند که همه باید کمک کنند تا این مشکلات رفع شود.

مردم هم در تابستان برای سفرها مراعات کنند و به مناطق قرمز و نارنجی نروند و سفرهای تابستانی را به تأخیر بیندازند و تردد به اماکن عمومی، مراکز خرید، تجمعات و دورهمی‌ها را مراعات کنند تا بتوانیم جلوی انتقال این ویروس به‌ویژه نوع جدید هندی آن را بگیریم و کشور بتواند با سلامت و اطمینان بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود ادامه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.