خاورمیانه، حریف قلدر ایران را ترساند!

هم‌گروهی با 5 تیم از غرب آسیا باعث نگرانی مسئولان فوتبال کره‌جنوبی شده است

هم‌گروه شدن کره‌جنوبی با پنج تیم از خاورمیانه باعث نگرانی شدید مسئولان فوتبال این کشور شده است؛ پروازهای طولانی مهم‌ترین نگرانی چشم‌بادامی‌هاست.

شهروندآنلاین: بعد از انجام قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در مرحله نهایی، مشخص شد که کره‌جنوبی با تیم‌های ایران، امارات، عراق، سوریه و لبنان باید برای حضور در مسابقات قطر رقابت کند.  هر  پنج تیم متعلق به خاورمیانه هستند و به این ترتیب در مقایسه با کره از مزیت بزرگی برخوردارند. هر کدام از این تیم‌ها برای مقابله با یکدیگر نیاز به طی مسافت هوایی طولانی ندارند، ولی شرایط برای کره متفاوت خواهد بود.

کره هر بار برای مصاف با یکی از این تیم‌ها باید رنج پروازهای طولانی را تحمل کند. از کره تنها پرواز مستقیم برای امارات وجود دارد و مثلا برای دیدار برابر ایران باید ابتدا به دوبی پرواز کرد و سپس راهی تهران شد.

از آنجا که سوریه و عراق شرایط میزبانی را ندارند، کره باید در انتظار مشخص‌شدن وضعیت میزبانی آنها در کشوری ثالث باشد، اما این هم چیزی را تغییر نخواهد داد و در هر صورت پرواز طولانی مدت دیگری در پیش است. پیش‌بینی بر این است که عراق و سوریه، دو کشور قطر یا امارات را به عنوان میزبان معرفی کنند و در این صورت نیز پروازی 9 ساعته در پیش خواهد بود.

شرایط برای بازیکنان شاغل در لیگ‌های کره، ژاپن و چین برای وفق‌دادن خود با معضل جت لگ دشوار است و این قضیه برای بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی نیز مشابه است.

بر اساس رنکینگ فیفا، کره در سید دوم قرعه‌کشی قرار داشت و در واقع یا باید در گروه ایران قرار می‌گرفت یا ژاپن. هر تیم در ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر، ژانویه، فوریه و مارس دو بازی انجام خواهد داد و سرنوشت تیم‌های صعودکننده در سال 2022 مشخص می‌شود. کره بازی اول را در خانه برگزار خواهد کرد و سپس در خانه حریف خود به میدان می‌رود.

این در حالی است که ایران به عنوان سرگروه ابتدا در خانه، سپس در زمین حریف، زمین حریف، خانه، زمین حریف، زمین حریف، خانه، خانه، زمین حریف و خانه بازی خواهد داشت. ایران در چهار بازی آخر خود سه بازی را میزبان خواهد بود که می‌تواند بسیار به سود این تیم باشد. کره در صورت سرگروهی، قطعا می‌توانست شرایط را به سود خود و بهتر مدیریت کند، اما اکنون مسئولان فوتبال کره باید برنامه‌ریزی بسیار دقیقی برای کاهش اثرات مخرب مسافرت‌های طولانی به خاورمیانه داشته باشند.

کره هر بار برای مصاف با یکی از این تیم‌ها باید رنج پروازهای طولانی را تحمل کند. از کره تنها پرواز مستقیم برای امارات وجود دارد و مثلا برای دیدار برابر ایران باید ابتدا به دوبی پرواز کرد و سپس راهی تهران شد.

ایران، عراق، لبنان و امارات برای بازی با یکدیگر حداکثر پروازی سه ساعته را در پیش دارند که از این حیث شرایط کاملا بهتری نسبت به کره خواهند داشت. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره در این رابطه می‌گوید: «برنامه بازی‌های‌مان به گونه‌ای است که باید تحقیقات مفصلی داشته باشیم. واقعا اهمیت دارد که شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که کمترین آسیب به بازیکنان برسد. معتقدم این یک آزمون بزرگ برای پائولو بنتو خواهد بود.»

کره در اولین بازی باید به مصاف عراق برود و یک برد خانگی الزامی است. در سفر به لبنان نیز کره نمی‌تواند به تساوی فکر کند و محکوم به کسب پیروزی در بازی دوم خود است. ایران اما کارش را از بازی در زمین عراق آغاز می‌کند. هر دو تیم در دور قبل نیز هم‌گروه بودند و برابر یکدیگر یک برد نیز کسب کردند. ایران برای رسیدن به دور نهایی دشواری زیادی داشت و درنهایت با کسب چهار برد متوالی در چهار بازی آخر خود بود که توانست به عنوان تیم اول صعود کند. بدون شک دو بازی نخست برای ایران و کره حائز اهمیت خواهد بود و هر دو سعی خواهند کرد در ماه سپتامبر تیم اول گروه باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.