جنگ داخلی برای صعود به لیگ برتر

لیگ دسته اول به اوج حساسیت رسیده و شائبه‌ها زیاد شده است

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال به هفته‌های پایانی خودش رسیده و حالا تا 10 روز دیگر دو تیم صعودکننده به لیگ برتر مشخص خواهند شد.

شهروندآنلاین: هر ساله با نزدیک شدن به پایان رقابت‌های لیگ دسته اول حساسیت در این مسابقات به اوج خودش می‌رسد. از آنجا که برای همه فوتبال‌دوستان اهمیت دارد دو تیم جدیدی که سال آینده در لیگ برتر بازی خواهند کرد، از کدام شهرها و چه تیم‌هایی هستند، بازی‌های هفته‌های پایانی لیگ یک هم با حساسیت و جذابیت بیشتری دنبال می‌شود. خصوصا حالا که پنج تیم مدعی صعود هستند و البته بازی‌های بسیار مهمی را نیز در پیش داریم.

بالانشین‌ها مشخص شدند

هفته سی‌ودوم لیگ دسته اول عصر یکشنبه برگزار شد و حالا پنج تیم در بالای جدول حضور دارند که شانس زیادی برای خود جست‌وجو می‌کنند. در مهم‌ترین رقابت‌های هفته گذشته لیگ یک تیم فجرسپاسی با بردی حساس مقابل هوادار تهران خودش را به این تیم تهرانی در صدر جدول رساند. از طرف دیگر بادران تهران بهترین فرصت برای رسیدن به صدرجدول را از دست داد و مقابل قشقایی شکست خورد. البته با این وجود آنها نیز شانس مناسبی برای صعود به لیگ برتر دارند. مس کرمان و شاهین بوشهر هم روز یکشنبه بازی‌های خود را بردند تا در جدول رده‌بندی یک 5 ضلعی برای صعود به دسته برتر فوتبال ایران شکل بگیرد.

وضعیت جدول چگونه است؟

در جدول رده‌بندی لیگ یک حالا سه تیم 54 امتیازی قرار گرفته است. فجرسپاسی شیراز، هوادار تهران و بادران تهران سه تیم 54 امتیازی هستند که به لطف تفاضل گل به ترتیب اول تا سوم قرار گرفته‌اند. همچنین شاهین بوشهر با 53 امتیاز و مس کرمان با 52 امتیاز در تعقیب این تیم‌ها در رده‌های چهارم و پنجم هستند. اگرچه روی کاغذ استقلال خوزستان 49 امتیازی هم شانس صعود دارد، اما بعید است با توجه به مسابقات بتوانیم برای این تیم فرصتی در نظر بگیریم، مگر اینکه احتمالات محال فوتبال رخ بدهد.

جدال مدعیان در هفته ماقبل پایانی

یکی از اتفاقات عجیب و جالب در هفته سی‌وسوم که ماقبل پایانی است، مصاف چهار تیم مدعی صعود با یکدیگر است. در رقابت‌های هفته آینده فجرسپاسی و شاهین بوشهر در شیراز با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و مس کرمان و هوادار تهران هم برگزار‌کننده یک مسابقه حساس دیگر هستند. از طرف دیگر بادران دیگر مدعی در بازی پیش‌رو باید مقابل رایکای بابل انتهای جدولی قرار بگیرد. در هفته پایانی رقابت‌ها هم تیم‌های مدعی با میانه‌نشینان و حاضران در قعر جدول روبه‌رو می‌شوند. از این‌رو اهمیت دو بازی مدعیان در هفته ماقبل پایانی بسیار بالاست و می‌تواند سرنوشت صعود به لیگ برتر فصل آینده را مشخص کند.

پرطرفدارها یا پولدارها؟

یکی از اتفاقات ویژه‌ای که باعث جذابیت مسابقات در هفته‌های پایانی شده، حضور فجر سپاسی شیراز، مس کرمان و شاهین بوشهر به عنوان سه تیم ریشه‌دار و پرطرفدار در صدر جدول است. این سه تیم حالا شانس مناسبی برای بازگشت به لیگ برتر دارند. بی‌تردید مردم شیراز، کرمان و بوشهر انگیزه زیادی دارند تا دوباره تیم‌هایشان را در لیگ برتر ببینند و به حمایت خود از شاگردان علی‌اصغر کلانتری، فرهاد کاظمی و داوود مهابادی ادامه خواهند داد. در سوی دیگر بادران تهران و هوادار به عنوان دو تیم تهرانی اما مرفه هوادار خاصی ندارند، اما آنها نیز سرمایه‌گذاری زیادی کردند. دو مربی استقلالی یعنی رضا عنایتی و امیدرضا روانخواه برای صعود تیم‌هایشان تلاش خواهند کرد و باید دید درنهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

نظارت‌ها بیشتر شد

با توجه به حساسیت رقابت‌های لیگ دسته اول حالا ناظران ویژه کمیته‌های اخلاق و انضباطی در محل مسابقات حضور خواهند یافت. در روزهای گذشته مربیان تیم‌ها مسائلی درباره احتمال تبانی و شرط‌بندی و مسائل دیگر را در لیگ یک مطرح کردند. همچنین برخی مربیان از تماس‌های مشکوک با بازیکنان‌شان پرده برداشتند. در این شرایط فدراسیون فوتبال در نظر دارد همه مسائل را در نظر بگیرد و به همین خاطر ناظران ویژه‌ای را به مسابقات می‌فرستد تا مشکلی پیش نیاید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.