سرقت 500 میلیونی برای زندگی با عشق پنهانی

دخترخاله و پسرخاله نقشه این دزدی را اجرا کردند

عشق پنهانی دخترخاله و پسرخاله، به اجرای نقشه یک سرقت 500 میلیونی ختم شد. زن جوان که قصد جدایی از شوهرش را داشت، با همدستی پسرخاله‌اش تمام اموال باارزش خانه‌شان را سرقت کرد.

دهم اسفندماه سال گذشته بود که این پرونده پیش روی پلیس قرار گرفت. این پرونده با موضوع سرقت از منزل با شکایت یکی از شهروندان در کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه تشکیل شد که در ادامه با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی درباره جزئیات این سرقت به پلیس گفت: «ساعت ۱۶ و 30 دقیقه نهم اسفندماه به همراه همسرم برای خرید، منزل خود را ترک کردیم. پس از بازگشت مشاهده کردیم که قفل در واحد تخریب شده است. همچنین خانه هم دارای بهم ریختگی بود. سارقان با ورود به داخل خانه اقدام به سرقت مقادیری از اموال شامل ۳۰۰ گرم طلاجات، یک لپ‌تاپ و یک گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال کرده بودند. در این خصوص نسبت به شخص خاصی هم مظنون نیستم.»

فرضیه سرقت از سوی یک آشنا

با توجه به اهمیت و حساسیت این پرونده، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت. در این راستا کارآگاهان برای انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت عزیمت کردند. بر اساس بررسی و مشاهدات صورت گرفته مشخص شد سارق یا سارقان اقدام به تخریب قفل در آپارتمان کرده‌اند سپس با ورود به اتاق خواب بخشی از اموال او را به سرقت برده‌اند.

با توجه به ظواهر موجود این فرضیه که فرد یا افرادی که وارد خانه شاکی شده‌اند از محل نگهداری طلاجات و سایر اموال اطلاع کافی داشتند قوت گرفت. چراکه بخش زیادی از طلا و سایر اموال باارزش دیگر در همان محل وجود داشته است. احتمالا سارق یا سارقان با هدایت و کمک فرد یا افراد دیگری برای سرقت این اموال به محل مراجعه کرده‌اند. احتمالا آنها با ایجاد صحنه‌سازی سعی در انحراف ذهن مأموران و به حاشیه کشاندن مسیر پرونده را داشتند.

در تحقیقات محلی از ساکنان مجتمع و سایر همسایگان مشخص شد مالباخته مدتی است با همسرش دچار اختلافات خانوادگی شده و در صدد طلاق هستند.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد همسر شاکی با فردی سابقه‌دار ساکن صادقیه، در ارتباط است. با دستگیری متهم سابقه‌دار او به سرقت از خانه شاکی و همکاری همسر شاکی اعتراف کرد.

اعترافات سارق

متهم در این باره گفت: «همسر شاکی دخترخاله‌ام است. از کودکی عاشق یکدیگر بودیم و قصد ازدواج داشتیم، اما با مخالفت خانواده‌ها و علی‌رغم میل باطنی به ناچار با شاکی پرونده ازدواج کرد. پس از چند سال زندگی مشترک به‌دلیل اختلاف قصد جدا شدن از او را دارد. ولی همسرش حاضر به طلاق نیست و حتی یک بار نیز از خانه فرار کرده است. تا اینکه طی تماس تلفنی از من درخواست کرد طلاجات، لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه او را که از دوران نامزدی، عقد و در مناسبت‌های مختلف هدیه گرفته از محل سکونتش خارج کنم. با استفاده از کلید یدکی که در اختیارم گذاشت به محل وارد شدم. اقدام به سرقت و خروج اموال کردم. قبل از خروج با صحنه‌سازی و برهم زدن نظم اسباب داخل خانه و تخریب قفل در  وانمود کردم که افراد غریبه، سرقت را انجام داده‌اند.»

متهم در ادامه اظهارات خود گفت: «اموال مسروقه را پس از سرقت به فردی به اسم فریدون ساکن ورامین به مبلغ سیصد میلیون تومان به‌فروش رساندم و با پول حاصل از فروش آن برای همسر شاکی یک باب آپارتمان در خیابان جیحون اجاره کردم. باقی آن را لوازم خانگی خریداری کرده تا پس از طلاق از شاکی با یکدیگر در آنجا زندگی کنیم.»

علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های قضائی، مالخر اموال سرقتی دستگیر شد، گفت: «در ادامه تحقیقات پلیسی همسر شاکی نیز دستگیر و هر سه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.