رژیم غذایی ملت و دولت

شهرام شهیدی

این روزها علم تغذیه نقش پررنگی در تندرستی و شادابی فرد و جامعه دارد. به برای همین تصمیم گرفتیم به منظور هدایت مسئولان به سمت ایده‌‎آلیسم غذایی و نیز افزایش شاخص سلامت بین آحاد مردم یکسری توصیه غذایی را در این شماره منتشر کنیم. این توصیه‌ها براساس آخرین متدهای مطرح رژیم غذایی در جهان و ایران طراحی شده و امیدواریم منجر به توصیه‌های قضائی نشود.

یک. تاریخ نشان داده ما ایرانی‎‌ها مردم تلخ‌پسندی هستیم. از تلخی خیار تا تلخی بادام در طالع ماست و برای همین تا یکی از تلخی‌های زندگی‌اش می‌گوید بقیه هم سعی می‌کنند با هزار دلیل و مدرک ثابت کنند زندگی‌شان تلخ‌تر از اوست. در این هاگیرواگیر احتمالا ژن ما ایرانی‌ها هم جوری تغییر کرده که شکلات تلخ نقش بسیار پررنگی در سیاست ایران پیدا کرده. توصیه پزشکان ژاپنی به مقام‌های ایران این است که خوردن شکلات تلخ را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند، زیرا اثبات شده خوردن شکلات تلخ از بروز آلزایمر و ازبین‌رفتن حافظه جلوگیری می‌کند.
مردم هم اگر امکانات اجازه می‌داد و در همه این سال‌ها شکلات تلخ نوش جان می‌کردند، امروز متهم به این نبودند که حافظه تاریخی ندارند.
در همین راستا، برای مقامات خوردن شکر زیادی هم اکیدا قدغن است. شکر زیادی در تخریب سلول‌های حافظه نقش اساسی دارد.

دو. در همین راستا به مردم توصیه می‌شود برنج بخورند، چون برنج در ابتلا به فراموشی موثر است و با اینکه لازم است مسئولان فراموشکار نشوند، اما ضروری است مردم تا حد امکان همه چیز را از یاد ببرند.

سه. مردم بهتر است خوردن سیر را هم در دستور غذایی خود قرار دهند. سیر ضداسترس است و مصرف آن می‌تواند از شدت استرس و اضطراب شهروندان بکاهد.

چهار. همان‌طور که مردم را به خوردن سیر دعوت می‌کنیم، از برخی مسئولان می‌خواهیم از خوردن پیاز غافل نشوند، به‌ویژه قبل از کنفرانس‌های مطبوعاتی. چون خوردن پیاز باعث می‌شود دهان‌شان بو بگیرد و کمتر باز شود. این‌طوری مردم هم راحت‌تر نفس  می‌کشند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.