سرقت 20 میلیاردی از 90 خانه در کرج

سارقان با خودروهای سرقتی و در گروه‌های سه و چهار نفره در ساعات ابتدایی شب اقدام به سرقت می‌کردند

اعضای باند سارقان منزل پس از 90 سرقت در استان‌های مختلف 20‌میلیارد تومان به جیب زدند. آنها معمولا با زدن زنگ آیفون و پرتاب‌کردن سنگ‌ریزه به شیشه‌های پنجره مشرف به خیابان از خالی‌بودن خانه اطمینان پیدا می‌کردند.

در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در مناطق مختلف شهر کرج با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه برای کارآگاهان مشخص شد که سارقان با خودروهای سرقتی و در گروه‌های سه و چهار نفره در ساعات ابتدایی شب پس از شناسایی منازل خالی از سکنه اقدام به سرقت می‌کنند. آنها معمولا با زدن زنگ آیفون و پرتاب‌کردن سنگ‌ریزه به شیشه‌های پنجره مشرف به خیابان از خالی‌بودن خانه اطمینان پیدا می‌کردند و پس از آن نیز با شیوه تخریب درهای ضدسرقت، پنجره‌، بالکن‌ و تخریب جک‌های در ورودی پارکینگ وارد خانه‌ها می‌شدند و اقدام به سرقت اموال با ارزش همچون طلا و نقره، لپ‌تاپ، لوازم آشپزخانه و اقلام صوتی و تصویری می‌کردند.

از آنجا که سارقان هیچ‌گونه ردی از خود برجای نگذاشته بودند، کارآگاهان با تلاش‌های شبانه‌روزی درنهایت ردپای یکی از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را در این سرقت‌ها مشاهده کردند. با توجه به اینکه این متهم در استان‌های مختلف تردد داشت، با تحقیقات گسترده و به‌کارگیری اقدامات پلیسی یکی از سارقان در منطقه خرمدشت کرج دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در ابتدا منکر هر گونه جرمی شد، اما در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و به 90 سرقت منزل در سطح استان‌های البرز، تهران، مازندران و آذربایجان‌شرقی با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد.

در ادامه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی مخفیگاه همدستان متهم را در شهریار شناسایی کردند و با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و هر دو متهم را دستگیر کردند. دو مالخر نیز دستگیر شدند و بخشی دیگر از اموال مسروقه هم که به مالخران فروخته شده بود، کشف شد.

با تلاش کارآگاهان تاکنون 40 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه‌دارد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه ارزش اموال سرقت‌شده براساس نظر کارشناسان200‌میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: «شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضع اموال سرقت‌شده خود به سامانه نما پلیس آگاهی مراجعه‌کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.