مصوبه جنجالی شورای نظارت بعد از 6 سال دوباره تصویب شد

قطع همکاری صداوسیما با هنرمندانی که در شبکه‌های اجتماعی شئونات را رعایت نمی‌کنند

سازمان صداوسیما موظف شد تا با هنرمندانی که در این شبکه‌ها خلاف شئونات حاضر شده‌اند قطع همکاری نماید.

شهروند آنلاین: به نوشته روزنامه کیهان، صداوسیما موظف شد تا با هنرمندانی که شئونات اخلاقی و رسانه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی رعایت نمی‌کنند قطع همکاری نماید. پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در اطلاعیه‌ای درباره قطع همکاری با هنرمندان هنجارشکن آورده است:

بر اساس مصوبه اخیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با عنایت به حضور کارمندان و هنرمندان متعهد و پاک‌سیرت در رسانه ملی، متأسفانه تعداد قلیلی از هنرمندان با حضور هنجارشکنانه خود در این شبکه‌ها و با انتشار تصاویر نامناسبی از خود، شئونات اخلاقی و ضوابط سازمانی را رعایت ننموده‌اند و موجبات دلخوری خیل عظیم هنرمندان متعهد و اهالی فرهنگ و هنر را فراهم آورده‌اند. از این رو و بر اساس این مصوبه، سازمان صداوسیما موظف شد تا با هنرمندانی که در این شبکه‌ها خلاف شئونات حاضر شده‌اند قطع همکاری نماید.

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما استفاده و حضور در شبکه‌های اجتماعی را فرصت تعامل هرچه بهتر هنرمندان با مردم و مخاطبان دانسته و صرفاً حضور نامناسب و انتشار تصاویری را که باعث نادیده انگاشته شدن ارزش‌ها می‌شود خلاف ضوابط و مقررات می‌داند.

مصوبه جدید یا مصوبه قدیم؟

به گزارش شهروند آنلاین در تاریخ 21 تیر 1394 نیز مصوبه مشابهی در این خصوص منتشر شده بود که می‌خوانید: شورای نظارت بر صداوسیما بر اساس مصوبه‌ای، رسانه ملی را موظف کرد با هنرمندانی که شئون اخلاقی و رسانه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی رعایت نمی‌کنند قطع همکاری کند. سایت شورای نظارت بر صداوسیما در ادامه این مطلب نوشته است: بر اساس مصوبه اخیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با عنایت به حضور کارمندان و هنرمندان متعهد و پاک‌سیرت در رسانه ملی، متأسفانه تعداد قلیلی از هنرمندان با حضور هنجارشکنانه خود در این شبکه‌ها و با انتشار تصاویر نامناسبی از خود، شئون اخلاقی و ضوابط سازمانی را رعایت نکرده‌اند و موجبات دلخوری خیل عظیم هنرمندان متعهد و اهالی فرهنگ و هنر را فراهم آورده‌اند. از این رو و بر اساس این مصوبه سازمان صداوسیما موظف شد با هنرمندانی که در این شبکه‌ها خلاف شئون حاضر شده‌اند قطع همکاری کند. شورای نظارت بر سازمان صداوسیما استفاده و حضور در شبکه‌های اجتماعی را فرصت تعامل هرچه بهتر هنرمندان با مردم و مخاطبان دانسته و صرفا حضور نامناسب و انتشار تصاویری را که باعث نادیده انگاشته شدن ارزش‌ها می‌شود خلاف ضوابط و مقررات می‌داند. روابط عمومی صداوسیما حضور هنرمندان و مجریان در شبکه‌های اجتماعی را ممنوع ندانسته و عنوان کرده است، رسانه ملی هیچ تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت برای حضور هنرمندان و مجریان صداوسیما در شبکه‌های اجتماعی نگرفته است.

گزارش‌ تصاویر نامناسب برخی هنرمندان در فضای مجازی نگران‌کننده بود

در همان سال 94 عضو شورای نظارت بر صداوسیما معتقد بود از آنجایی که رسانه ملی، دانشگاه محسوب می‌شود، ادامه همکاری هنرمندان هنجارشکن با این رسانه به مصلحت نیست.

مفید کیائی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه اخیر شورای نظارت بر صداوسیما مبنی بر قطع همکاری رسانه ملی با هنرمندان هنجارشکن، گفته بود: «کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این خصوص واکنش نشان داد و ضمن تأیید این مصوبه با صدور بیانیه‌ای بر اجرای آن تأکید کرد.»

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: «پیش از این گزارش‌ها و تصاویری از برخی هنرمندان تلویزیونی که اقدام به هنجارشکنی در فضای مجازی با انتشار برخی تصاویر نامناسب کرده بودند به دست کمیسیون رسیده بود که موجبات نگرانی اعضا را فراهم کرده بود.»

او افزوده بود: «در نهایت در جلسه اخیر شورای نظارت بر صداوسیما تصمیم گرفتیم سازمان صداوسیما از ادامه همکاری با آن دسته هنرمندانی که اقدام به انتشار تصاویر نامناسب از خود در فضای مجازی می‌کنند منع شود.»

کیائی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه حضور هنرمندان و مجریان در فضاهای مجازی بلامانع است، یادآور شده بود: «از آنجایی که رسانه ملی، دانشگاه محسوب می‌شود حضور خانمی در این رسانه با وجود انتشار عکس‌های نامناسب و خلاف شئون اسلامی در فضای مجازی به مصلحت نیست.»

عضو شورای نظارت بر صداوسیما در پایان خاطرنشان کرده بود: «منع همکاری هنرمندان هنجارشکن با صداوسیما زمانی صورت می‌گیرد که محرز شود صفحه موردنظر تحت مدیریت و با اطلاع هنرمند یا مجری صورت ‌گیرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.